پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

ویتامین ب و ویتامین آ و نقش های آنها در بدن

0

ویتامین ب و ویتامین «آ» برای رشد، زندگی و سلامت عمومی ضروری و لازم هستند، ویتامین ها از اجزای سیستم انزیمی بدن ما هستند که متابولیسم بدن را برانگیخته و ان را تنظیم می کنند. ما در مجله اینترنتی زیگیل در مورد ویتامین ب و ویتامین «آ» و نقش های آنها در بدن بیشتر توضیح خواهیم داد.

 

خوب است بدانید که بیشتر ویتامین ها از منابع اصلی طبیعی استخراج می شوند.

 

 

ویتامین ب

 

 

در اینجا به شرح و توضیح در مورد چند نوع از ویتامین ها می پردازیم:

 

۱- ویتامین «آ»:

 

ویتامین «آ» نقش مهم و اساسی در رشد و تولید مثل دارد و فقدان یا کمبود آن موجب توقف رشد و لاغری غیرعادی می شود.

 

ویتامین «آ»  هفت عمل عمده در بدن انجام می دهد:

 

۱- ضد شب کوری و ضعف قوه بینایی است و در معالجهٔ بسیاری از اختلالات چشمی مؤثر است.

 

۲- مقاومت بدن را در مقابل عفونت مجاری تنفسی زیاد می نماید.

 

۳- مدت بیماری را کوتاه می سازد.

 

۴- لایه خارجی بافت ها و اندامهای بدن را سالم نگه می دارد.

 

۵- برای رشد استخوانهای محکم، پوست، مو، دندانها و لثه های سالم ضروری است.

 

۶- در موارد استعمال خارجی به بهبود اکنه، زرد زخم، کورلد و دمل، دمل بزرگ و زخم باز کمک می کند.

 

۷- در معالجهٔ نفخ و اتساع بعضی از اعضای بدن و ازدیاد فعالیت غدهٔ تیروئید مؤثر است.

 

بهترین منابع طبیعی ویتامین «آ» :

 

سبزیهای سبز و زرد، هویج، میوه های زرد، زرده تخم مرغ، شیر و فراورده های ان و روغن ماهی می باشد.

 

 

ویتامین ب

 

 

۲- ویتامین ب :

 

این ویتامین عامل درمان فلج بیماری اعصاب و مصرف مواد قندی در بدن است و فقدان آن در بدن ایجاد بیماری بری بری Berberi می کند.

 

ویتامین های «ب» کار یکدیگر را تقویت می کنند و هنگامیکه باهم هستند بسیار نیرومندتر عمل می کنند،

 

و در دوران بیماری، فشار عصبی و عمل جراحی نیاز به آن برای بدن زیادتر است.

 

به علت اثر سودمند این ویتامین بر روی دستگاه عصبی و حالت روانی، به عنوان «ویتامین اخلاق» معروف شده است و اثر ادرار آورندهٔ ملایمی دارد.

 

 

ویتامین «ب» هفت عمل مهم در بدن انجام می دهد:

 

۱- رشد را تقویت می کند.

 

۲- به عمل هضم بخصوص هضم کربوهیدراتها کمک می کند.

 

۳- حالت روانی را کنترل می کند.

 

۴- در طبیعی نگاهداشتن اعمال دستگاه عصبی، عضلات و قلب مؤثر است.

 

۵- در تسکین اختلالات هنگام سفر مؤثر است.

 

۶- دردهای بعد از عمل جراحی دندان را تسکین می دهد.

 

۷- به معالجهٔ زونا کما می کند.

 

بهترین منابع طبیعی ویتامین «ب» :

 

سبزی ها، پوست برنج، نان گندم، آرد جو، بادام زمینی، گوشت، سبوس و شیر می باشد.

 

واحد اندازه گیری این ویتامین «ب» میلی گرم است.

 

 

ویتامین ب

 

 

۳- ویتامین « ب ۲ »:

 

این ویتامین عامل رشد و نمو است و نقش بسیار مهمی در تغذیه دارد.

 

فقدان یا کمبود آن جذب مواد غذایی به خصوص مواد قندی را مختل می سازد و سبب زخم های دهان، لب، پوست و اندام تناسلی می شود.

 

ویتامین « ب ۲ » پنج عمل مهم در بدن انجام می دهد :

 

1- به رشد کمک می کند.

 

2- به داشتن پوست و ناخن سالم کمک می کند.

 

3- در بهبود زخم های دهان، لب ها و زبان موثر است.

 

4- برای قوه ی بینایی مفید است .

 

5- در سوخت و ساز کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها با مواد دیگر موثر است.

 

بهترین منابع تامین این ویتامین:

 

سبزی هایی که برگ سبز و پهن دارند، و شیر، جگر، قلوه، پنیر، تخم مرغ و ماهی می باشد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات