پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

بهترین منبع امگا ۳ برای سلامتی بدن

0

امگا ۳ یکی از ضروری ترین مواد برای سلامتی انسان است. در صورتی که برخی از ان غافل شده اند و امگا ۳ در بدنشان به شدت کم است. همچنین برخی فقط تصور میکنند که ماهی ها امگا ۳ دارند. در صورتی که بسیاری دیگر از خوراکی ها بهترین منبع امگا ۳ هستند.

در این بخش از مجله اینترنتی زیگیل چند نمونه از بهترین منبع امگا ۳ را به شما معرفی می کنیم.

آشنایی با بهترین منبع امگا ۳

 امگا۳ یکی از مواد ضروری برای کسانیست که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. همچنین اشخاصی که کلسترول خون بالا دارند باید امگا ۳ میل کنند. همچنین انها باید به کاهش مصرف اسید‌های چرب اشباع خود فکر کنند.

همچنین از فوایدامگا۳ میتوان به خاصیت ضدفشار خون بودن آن اشاره کرد. امگا ۳ در مقابله با افسردگی مفید است.

طبق امار بدست امده امگا۳ توصیه شده برای زنان در روز حدود ۱. ۶ گرم و برای مردان حدود ۲ گرم است.

بهترین منبع امگا ۳

ماهی ها بهترین منبع امگا ۳

بهترین منبع امگا ۳ ماهی ها هستند. مخصوصا ماهی‌ های چرب مثل ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین و… . هر شخص باید هفته ای دو بار ماهی بخورد . در صورتی که  برخی سه ماه یکبار هم نمی خورند.

آجیل به ویژه گردو بهترین منبع امگا ۳

آجیل هم جزو بهترین منابع امگا ۳ میباشد. فندق، بادام، بادام هندی، گردو و پسته پرکالری، دارای چربی و امگا ۳ میباشد. شما میتوانید به جای شیرینی از این مواد استفاده کنید تا خیلی هم چربی تان بالا نرود.

بهترین منبع امگا ۳

روغن گردو، سویا و دانه گندم بهترین منبع امگا ۳

به گزارش مجله اینترنتی زیگیل روغن گردو یا سویا و دانه گندم سرشار از امگا۳ و تا میزانی امگا۶ میباشد و برای سلامتی مفید هستند.

تخم مرغ‌های غنی شده با امگا۳

همه دختر مرغ ها امگا ۳ ندارند. فقط تخم مرغ هایی حاوی این ماده هستند که مرغشان در هوای آزاد پرورش یابد یا حداقل در مرغداری فقط با دانه کتان تغذیه شوند. پس سعی کنید همیشه از این تخم مرغ ها مصرف کنید.

گوشت حیواناتی که در هوای آزاد پرورش می‌یابند

همه گوشت ها امگا ۳ ندارند. گوشتهایی خوب است که حیواناتشان در هوای ازاد پروش پیدا کنند. با مصرف این نوع گوشت‌ها شما میزان امگا۳ دریافتی خود را افزایش می‌دهید، زیرا حیواناتی که علف و یونجه می‌خورند، گوشت آن‌ها و مرغ‌هایی که دانهٔ کتان می‌خورند تخم آن‌ها، به طور طبیعی سرشار از امگا۳ خواهد بود.

بیشتر بدانید : رزماری و این همه خواص مفید برای درمان سرطان !

میوه و سبزی‌ها بهترین منبع امگا ۳

بسیاری از میوه ها و سبزی ها هم دارای امگا سه هستند. به عنوان مثال اسفناج، کاهو، شاهی، آووکادو و گیاه خرفه سبزی‌ هایی هستند ک هدارای  بیشترین امگا۳ می باشند.

روغن کلزا بهترین منبع امگا ۳

طبق اطلاعات بدست امده روغن کلزا متعادل‌ ترین روغن از نظر نسبت امگا۳ به امگا۶ میباشد، اما اگر طعم این روغن مطلوب نبود، توصیه می‌شود که با روغن زیتون خیلی طعم دار، ترکیب شود تا خوش طعم شود.

بهتر است روغن کلزا را جایگزین روغن آفتابگردان، روغن بادام زمینی و روغن ذرت کنید، بهترین جایگزینی را انجام داده‌اید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از زیگیل درباره بهترین منابع امگا ۳ تقدیمتان کردیم بهره کافی را برده باشید. سعی کنید موادی که در بالا اشاره کردیم را میل کنید تا میزان امگا ۳ بدنتان کم نشود.

این امگا ۳ برای سلامتی هزاران فایده دارد. مخصوصا برای کسانیکه بیماری قلبی دارند یا کلسترول خونشان بالاست.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.