شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی در بازار کشور هند

همواره سطح درآمد مردم با تامین نیازهایشان دارای نوعی ارتباط مستقیم می‌باشد، این مسئله در رابطه با خرید محصولات دیجیتال نیز وجود دارد. بیشتر کاربران محصولات دیجیتال جدا از اینکه تمایل به خرید محصولات شرکت‌های به نامی همچون سامسونگ و اپل دارند اما زمانی که بحث قیمت به میان می‌آید ممکن است کمی در تصمیمشان دچار تردید شوند. همانطور که استحضار دارید، شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل محصولاتی را طراحی و روانه بازار می‌کنند که از قیمت‌های بالایی برخوردارند و در این میان هستند شرکت‌هایی که ممکن است همان ویژگی‌ها را با قیمت‌های پایین‌تری عرضه نمایند، وجود چنین مسائلی می‌تواند اثرات بسیار بدی را در فروش آن‌ها داشته باشد. در این جا قصد داریم تا به شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی بپردازیم.

شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی و بررسی آن

علاقه‌مندان به سایت زیگیل؛ یکی از سیاست‌های بسیار خوبی که شرکت‌های چینی تولیدکننده محصولات دیجیتال به ویژه فعالان عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند به خوبی آن را اجرا می‌کنند را می‌توان تولید محصول با امکانات بالا و عرضه آن با نازل‌ترین قیمت دانست.

شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی

شرکت چینی Huawei یکی از این شرکت‌ها بوده که با اجرای این سیاست توانست تا راه خود را به بازار کشورهای مختلف جهان همچون کشور ما ایران باز کرده و به مرور زمان علاقه‌مندان زیادی را نیز به دست آورد، این شرکت در سال 1987، حدودا 31 سال قبل وارد عرصه تولید محصولات دیجیتال شده و چند سالی هست که به صورت جدی تمرکز ویژه‌ای بر روی طراحی گوشی‌های هوشمند دارد و توانسته تا به رتبه سومی بعد از سامسونگ و اپل در سطح جهان نیز دست یابد.

بسیاری از افراد و کاربران وجود دارند که وقتی مسئله برابری ویژگی‌ها به میان می‌آید دیگر توجهی به برند و معروف بودن دستگاه نخواهند کرد، در کشور ما نیز تقریبا این مسئله مشهود است.

رقابت سخت شرکت‌های بزرگ با سایر تولیدکنندگان

اینطور که پیداست، شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ کار سختی را در رقابت با این شرکت‌های چینی و تازه‌کار خواهند داشت، به عنوان مثال در ماه جاری گوشی هوشمند Galaxy A8 Plus به وسیله شرکت سامسونگ در کشور هندوستان روانه بازار شد و از نظر قیمت با گوشی‌هایی همچون OnePlus 5T و Nokia 8 نیز برابری می‌کرد اما آیا در امکانات نیز چنین برابری وجود داشت، تمامی این مسائل برای کاربران در هنگام خرید محصولات دارای ارزش است.

یقین داشته باشید اگر مشخصات این محصول سامسونگ با سایر برندهای ارزان قیمت، هر چند معروف هم نباشند برابر باشد مسلما کاربران به سمت قیمت گرایش خواهند داشت.

البته برخی از افراد نیز وجود دارند و بر این باورند که هیچ گرانی بی علت نبوده و مسلما بحث بر روی کیفیت قطعات به کار گرفته شده می‌باشد، اما شرکت‌های چینی با ارائه برخی از گارانتی‌ها این مشکلات را نیز چاره کرده‌اند و جای هیچ حرفی را باقی نگذاشته‌اند، به هر‌ حال همانطور که اشاره کردیم رقابت‌ها وارد فاز جدیدی شده و بسیار تنگاتنگ دنبال می‌شود.

لازم به ذکر است که شرکت‌هایی همانند سامسونگ و اپل دارای رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر هستند و نسبت به سایر شرکت‌های فعال در این حوزه کارآیی بیشتر و بهتری دارند، به عنوان مثال می‌توان به نوآوری شرکت اپل در زمینه ساخت یک سیستم تشخیص چهره و یا به فناوری‌های قدرتمند به کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند سامسونگ از سری محصولات Galaxy S اشاره کرد، تمامی این موارد تقریبا این دو شرکت را به نسبت سایر فعالان این صنعت متمایز خواهد کرد.

شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی

درخشش شیائومی در هند

اما یکی از اخباری که به تازگی منتشر شده است حکایت از شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی دارد، البته این خبر و اتفاق نادر در کشور هند رخ داده که قصد داریم تا به آن بپردازیم.

شرکت چینی شیائومی در سال 2010، نزدیک 8 سال قبل به منظور ایجاد کسب و کار با تولید محصولات دیجیتال، علی‌الخصوص گوشی‌های هوشمند اعلام موجودیت کرده و از همان ابتدا پیشبینی می‌شد که برای داشتن فعالیت جهانی مسلما سیاستی همچون شرکت Huawei را در پیش خواهد گرفت.

چندی نگذشت که این شرکت توانست تا محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و البته قیمت مناسب را روانه بازار نماید، این شرکت با ایجاد مراکز فروش در کشورهای بزرگ که قطعا بازارهای وسیعی نیز دارند موفق شد تا اعتمادسازی کرده و محصولات خود را در سطح گسترده‌ای به فروش برساند.

یکی از این کشورهایی که شرکت شیائومی وارد آن شد را می‌توان هندوستان دانست، همانطور که استحضار دارید این کشور دارای جمعیتی میلیاردی بوده و سالیان متمادی هم می‌باشد که در عرصه تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و شرکت‌های زیادی نیز وارد آن شده‌اند.

علاقه زیاد مردم هند به تکنولوژی

علاقه بسیاری از مردم این کشور در رابطه با تکنولوژی هیجان‌انگیز است، به عنوان مثال هنگامی که گوشی هوشمند iphone X روانه بازار شد یکی از علاقه‌مندان شرکت اپل با راه‌اندازی کارناوال رقص به مرکز فروش این شرکت مراجعه کرده و موفق به دریافت iphone X شد و این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است.

شرکت شیائومی توانست تا در بازار کشور هندوستان سهمی در حدود 27 درصد برای خود کسب نماید و این به لطف آزادی عمل فروشندگان محصولات این شرکت به حساب می‌آید، البته باید بدانید که قیمت گوشی‌های هوشمند شیائومی نیز بسیار مناسب بوده و همین مسئله در میزان فروش تاثیرات بسزایی را گذاشته است.

با اینکه سهم شرکت شیائومی 27 درصد برآورد شده اما سهم شرکت سامسونگ تنها 25 درصد بوده و همین مسئله را شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی دانسته‌اند. هم اکنون ارزش شرکت شیائومی به بیش از 100 میلیارد دلار رسیده و شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی نیز در این مسئله بدون تاثیر نبوده است.

شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی

سابقه شرکت سامسونگ

بد نیست بدانید که سامسونگ در سال 1938، حدود 79 سال قبل تاسیس شده و بیش از 489000 کارمند در اختیار دارد، زمانی که طرفداران این شرکت چنین سابقه‌ای را ملاحظه می‌کنند کمی شکست سامسونگ توسط شرکت شیائومی در به دست آوردن سهم بازار هند برایشان باور نکردنی و دردناک است.

چندی پیش هم شرکت شیائومی طی بیانیه‌ای یکی از لپ‌تاپ‌های خود را هم ردیف MacBook شرکت اپل دانسته و سر و صدای زیادی نیز در خبرگزاری‌ها به پا کرد.

طی بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد که این ادعا بی‌جهت هم نبوده و اینطور که از شواهد پیداست، در آینده نه چندان دور خبرهای بیشتری را از این شرکت چینی خواهیم شنید.

Source: https://www.zigil.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.