پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

9 روش برای افزایش اشتها و جلوگیری از کاهش وزن بی دلیل

0

اگر از کاهش وزن خود حتی زمانی که تلاشی برای نمی کنید خسته شده اید و به ندرت احساس گرسنگی می کنید؛ در این صورت ممکن است اشتها بالایی نداشته باشید که بدین منظور در ادامه به معرفی بهترین راه های افزایش اشتها خواهیم پرداخت.

روش های افزایش اشتها

9 روش برای افزایش اشتها و جلوگیری از کاهش وزن بی دلیل

کاهش اشتها می تواند به خصوص در افرادی که کاهش وزن را تجربه می کنند ناخوشایند باشد. کاهش اشتها که به معنای دیگر به کاهش تمایل به خوردن غذا نیز گفته می شود؛ می تواند موجب اختلال در عادت غذایی شما شده که با ترفندهای زیر می توانید اشتها خود را افزایش دهید.

1. وعده های خود را برنامه ریزی کنید

به جای مصرف مواد غذایی در زمان تمایل به آن، وعده های غذایی روزانه را در زمان مشخص و بر سر برنامه مصرف کنید که بدین منظور می توانید از نرم افزارهای یادآور برای اعلام زمان دقیق مصرف مواد غذایی به خود می توانید استفاده کنید.

2. وعده های کوچک تر و با ترتیب بهتری مصرف کنید

با توجه به کاهش تمایل به مصرف مواد غذایی بزرگ با کاهش اشتها بهتر است با تقسیم سه وعده اصلی روز خود به 6 وعده، آن ها را در حجم کوچک‌تر و در دفعات بیشتر مصرف کنید تا زمان کوتاه تری را برای غذاخوردن در هر وعده صرف نمایید که این کار زحمت را برای شما کم کرده و در آینده با افزایش اشتها می توانید این مقدار را مجددا به 3 وعده اصلی در روز برگردانید.

3. ورزش کنید

با ورزش کردن، کالری های بدن با آسانی بیشتری سوزانده شده که این کار سطح انرژی شما را بالاتر نگه می دارد. این تغییر سطح کالری و دستکاری آن با ورزش می تواند موجب افزایش اشتها شما شود. تنها توجه داشته باشید که ممکن است چند روز برای دیدن نتایج مفید ورزش در افزایش اشتها نیاز باشد.

4. در کنار دیگران غذا بخورید.

برای اینکه روحیه خود را در حین مصرف مواد غذایی نگه دارید بهتر است این کار را در کنار و به همراه دیگر دوستان، خانواده و آشنایان انجام دهید تا مشوقی باشد برای مصرف مداوم مواد غذایی و اگر فردی در دسترس ندارید حداقل مشاهده تلوزیون در حین غذا خوردن می تواند به شما کمک کند.

5. فیبر کمتر بخورید

مصرف فیبر ممکن است احساس سیری را در شما ایجاد کند که سبب مصرف کمتر موادغذایی می شود از این رو بهتر است تا با مصرف کمتر مواد غذایی حاوی فیبر، احساس سیری را به تاخیر بیاندازید.

6. از مواد غنی و حاوی پروتئین بهره ببرید

با وجود کاهش اشتها، همچنان نباید از مصرف مواد غذایی غنی و مفید صرف نظر نمود و آن ها را باید در برنامه غذایی خود قرار داد. ممکن است به دلیل کاهش اشتها به مواد غذایی دیگری مانند بستنی و دیگر مواد صنعتی روی بیاورید که با وجود ترغیب بالایی که در مصرف این مواد غذایی وجود دارد اما نمی توانند در تامین منابع موردنیاز موثر باشند و از این بایستی مصرف مواد غذایی غنی و سرشار از پروتئین و مواد موردنیاز بدن، فراموش نشود.

7. از ادویه و گیاهان دارویی استفاده کنید

ادویه و گیاهان دارویی به خصوص برای رفع نفخ شکم می توانند مفید باشند و موجب افزایش اشتها شما شوند. اضافه کردن این مواد همچنین می توانند ترغیب به مصرف مواد خوراکی را افزایش دهند.

8. قبل و در حین وعده های غذایی، آب نخورید.

مصرف میعانات و به خصوص آب در قبل و در حین مصرف وعده های غذایی می تواند احساس سیری و پر بودن شکم را به شما دهد که موجب کاهش اشتها و کاهش مصرف مواد غذایی می شود. بدین ترتیب بهتر است مصرف آب را به نیم ساعت پس از اتمام وعده غذایی موکول کرده و در حین آن مصرف نکنید.


مقاله مرتبط: برنامه غذایی سالم و نحوه شروع آن

9. به برنامه غذایی خود تنوع ببخشید

ممکن است به دلیل شباهت و تکراری بودن برنامه غذایی، اشتها خود را از دست دهید که می توان با یک تغییر ساده در برنامه غذایی این مشکل را حل کرد. با قرار دادن غذاهای جدید یا مواردی که برای مدت طولانی مصرف نکرده اید؛ می توانید تنوعی به غذای خود ببخشید اما حتی ایجاد یک تغییر در یک غذای معمول و تغییر عطر و طعم و یا نمای آن نیز می تواند کمک کننده باشد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات