پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

مواد غذایی با توجه به رنگشان چه خواص درمانی دارند ؟

0

رنگ درمانی با غذاها در این مطلب از مجله اینترنتی زیگیل درباره رنگ های مواد غذایی و خاصیت آن ها صحبت میکنیم.

 

خوراکی های نارنجی، زرد و طلایی درمان شکم و طحال می باشند

 

مانند: طالبی، انبه، خرما، انواع مرکبات، هویج، موز، پاپایا و زنجبیلی.

 

خوراکی های سبز درمان کبد و لوزالمعده مانند: بروگلی، کلم برگ، کلم، اسفناج، کرفس، چغندر،

 

برگ سبزی های رایحه دار (جعفری، شوید، گشنیز، نعناع، شاهی، بولاغ اوتی، انواع کاهو، کیوی، سیب سبز، چای سبز، انگور سبز).

 

خورا کی های قرمز و سرخ درمان قلب و هورمون ها: چغندر، توتفرنگی، انگور قرمز، تمشک، گیلاسی، انار، هلو و زردآلو.

 

خوراکی های سیاه درمان کلیه ها: گیلاس سیاه، توت سیاه، کنجد سیاه، هل، گردوی سیاه،تر با سیاه،

 

خوراکی های بنفش درمان خلق و خو:انگور بنفش، گل گاوزبان، استوخدوسی، بادمجان،

 

خوراکی های سفید درمان ریه و روده: شلغم، سیبزمینی، سیر، پیاز،

 

از خلاقیت خود بهره بگیرید و هر روز با رنگی به خصوص زمینهٔ سلامتی هر یک از اعضای فیزیکی خود را حراست نمایید.

 

رنگ هر خوراکی  که احساسی خوبی در شما ایجاد میکند بدن شما را از لحاظ ساختار جسمانی می پروراند و ذهنتان را باز و شفاف می کند.

مواد غذایی

درمان بیماری ها با رنگ: (خود شفابخشی)

 

کم خونی: مواد غذای با رنگ قرمز و سبز

 

آرتروز: مواد غذایی با رنگ های: سبز، قهوهای، زرد، قرمز

 

افسردگی و اضطراب: مواد غذایی با رنگ های: بنفش و قرمز

 

ناراحتی گوارشی: مواد غذایی با رنگهای: زرد، طلایی، سبز، سفید

 

کولیت: مواد غذایی با رنگ: سفید .

 

پیشگیری از سرطان:  رنگ های: زرد، صورتی، قرمز، بنفش

 

ناراحتی قلبی: مواد غذایی با رنگ های: قرمز تند، طلایی، بنفش، سبز

 

پوکی استخوان: مواد غذایی l رنگ های: سبز، سفید، نارنجی

مواد غذایی سازنده:

مواد غذایی

مواد سرشار از پروتئین، قارج ها، بقولات (سویا، نخود، لوبیا، عدس)

 

میوه های روغنی (گردو، بادام، فندق و غیره)

 

آرد غلات مختلف (جو دوسر، گندم و جو)

 

مواد خمیری مانند: سیب زمینی و غیره، مواد مفید و با ارزشی هستند که به راحتی می توان در طبیعت آنها را تهیه نموده و مورد مصرف قرار داد.

 

مواد قابل احتراق: مواد غذایی سرشار از چربی، مانند: زیتون، بادام، گردو، بادام زمینی، سویا و غلات از قبیل گندم، جو دوسر

 

مواد غذاییی مولد نیرو: مواد سرشار از قند و نشاسته، مانند: تمام گیاهان که به ترتیب غلات و پس از آن میوه جات و بقولات را تشکیل میدهند.

 

غذاهای سازنده و نیرو بخش: مواد غذایی سرشار از املاح معدنی مانند: تمام سبزیجات و گیاهان (گندم در رأس همه آن ها واقع شده است)

 

غذاهای زهکش: مواد غذایی سرشار از سلولز (فیبر) مانند: سبزیجات و غلات کامل.

 

۷

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.