پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

چه رابطه ای بین کفش و میخچه پا و پینه است؟

0

پینه راهی است که بدن برای محافظت از شما در برابر فشار اتخاذ می کند.وقتی فشار بیشتر می شود، پینه نیز ضخیم و ضخیم تر می شود.اگر پایه آن سفت شود تبدیل به میخچه پا می شود. عواملی باعث به وجود آمدن پینه و میخچه پا می شود.ما در مجله اینترنتی زیگیل این عوامل به وجود آورنده و راهکار موثر برای میخچه پا و پینه را شرح می دهیم.

 

 

 

تعدیل کفی کفش

 

دکتر «ساسمن» این روش ساده را برای تعدیل کفی های داخلی کفش به منظور کاستن از فشار وارده به پینه توصیه می کند: یک جفت کفی لاستیکی اسفنج مانند بخرید و یک هفته از آنها استفاده کنید.

 

پس از یک هفته اثر پینه روی کفی منعکس می شود و بدین ترتیب می توان فهمید چه نقاطی تحت بیشترین فشارند و چه نقاطی از کفی را باید به منظور کاستن از فشار وارده بر روی میخچه پا تعدیل کرد.

 

اگر پینه وسط بالشتک پا ایجاد شده، در حدود ۴ میلی متر از اسفنج را به صورت دو باریکه ببرید. (به طوری که عرض هر باریکه ۱۲۵ میلی متر و طول آن حدود ۵ سانتی متر باشد.) باریکه ها را در دو طرف قسمتی از کفی که اثر پینه روی آن منعکس شده بچسبانید.

 

باریکهٔ دیگری (به طول و عرض ۵ سانتی متر) برداشته و در پشت محل فوق الذکر بچسبانید. در مورد پینه هایی که در طرفین پا ایجاد می شوند باید نوارها را در اندازه و تعدادی بچسبانید که کفی تعدیل شود. در صورت تعدیل کفی از وارد آمدن فشار به پینه جلوگیری شده، فرد احساس راحتی بیشتری میکند.

 

کشش کفش

 

گاهی می توان از درد میخچه با کشش دادن به کفش و کاستن فشار وارده به میخچه پا کاست. کشش کفش را می توان به عهدهٔ کفاش گذاشت یا خود به روش دکتر «سندلر» نسبت به آن اقدام نمود.

 

از محلول اStella’s Stretch Al یا سایر محلول های گشاد کنندهٔ چرم استفاده نمایید. این محلول باعث می شود چرم حین راه رفتن کش بیاید. چند بار از محلول فوق استفاده کنید و با کفش ها راه بروید (البته قبل از آن که چرم خشک شود.) تا زمانی که کاملاً در کفش ها احساس راحتی کنید.

 

 

نوار چرمی یا لاستیکی کف کفش

 

 

در مورد پینه هایی که در ناحیهٔ کف پا ظاهر می شوند می توان از کفاش خواست دو قطعه نوار چرمی یا لاستیکی زیر کفش بچسباند به طوری که وزن بالشتک پا روی این نوارها منتقل شود و به استخوانهای آن ناحیه فشاری وارد نشود.

 

نوارها را در صورت ساییده و نازک شدن تعویض کنید. اما توجه داشته باشید که ممکن است این نوارها به پله، فرش یا زنجیر گیر کرده و موجب زمین خوردن شوند. به همین علت استفاده از این نوار برای افراد مسن جایز نیست.

 

بهتر است افراد سالمند از نوارهایی استفاده کنند که پهن ترند و در تمام طول کفهٔ کفش امتداد می یابند. این قبیل نوارها مطمئن ترند ولی تأثیر کمتری دارند. اما به خاطر داشته باشید که این نوارها از سایش استخوانهای کف پا با داخل کفش جلوگیری نمی کنند. بنابراین شاید لازم باشد از کفی متحرک داخل کفش استفاده نمایند.

 

انتخاب کفش هایی با پاشنهٔ مناسب

 

 

چه رابطه ای بین کفش و میخچه پا و پینه است؟

 

دکتر «کنراد» میگوید: «زنان بسیاری را میبینیم که مشکلاتی در رابطه با کفش های پاشنه بلند دارند. گفته میشود طراحان کفش ناچارند رویهٔ کفش های بدون بند کوتاه و کم عرض درست کنند تا قالب پا شوند و این مسأله واقعاً صحت دارد.

 

اما کفش های بند دار کفش هایی که مثل کتانی در قسمت جلو بند دارند که کفش را نگه می دارد و قسمت عقب پا را محکم در جای خود حفظ میکند. این امر مانع از سر خوردن پا به سمت جلو و در نتیجه وارد شدن فشار به پنجهٔ پا هنگام راه رفتن می شود.

 

کفش های بدون بند پا به قسمت جلوی کفش سر میخورد و در تنگ ترین قسمت کفش فشرده می شود. به منظور پیشگیری از چنین مشکلاتی دکتر «کووین» پوشیدن کفش های به اندازهٔ پا با پاشنهٔ مناسب را توصیه می کند.

 

مردان در این رابطه مشکل زیادی ندارند و به راحتی می توان از آنها خواست که کفش مناسبی بپوشند. توصیهٔ وی به زنان این است که از کفش هایی که پاشنهٔ متوسط دارند در محل کار استفاده نمایند. پوشیدن کفش های پاشنه بلند در مواقع خاص مانعی ندارد. ولی برای محل کار بهتر است از کفشهای پاشنه کوتاهتر استفاده شود.

 

دکتر «کووین» در ادامه می افزاید: «اگر مجبور به پوشیدن کفش پاشنه بلند هستید حداقل کفشی را انتخاب کنید که کفهٔ داخلی آن در قسمت پنجه حالت اسفنجی داشته باشد و یا از خوب شدن پینه از پوشیدن کفش های پشت باز خودداری کنید.

 

 

پوشیدن کفش های مناسب و اندازه پا

 

به گفتهٔ «تری اسپیلکن»، کارشناس پا، مهمترین مسأله هنگام خرید کفش اندازه بودن آن است. کفش چه ۲۰۰۰ تومانی چه ۲۰۰۰۰ تومانی، اگر خوب اندازهٔ پا نباشد، مشکل ایجاد خواهد کرد. از اندازه بودن طول کفش اطمینان حاصل کنید.

 

بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفش باید به اندازهٔ قطر یک انگشت شست فضای خالی باشد. (توجه داشته باشید که شست پا الزاماً بلندترین انگشت نیست.) کفش در قسمت پنجه نیز باید به حد کافی آزاد و راحت باشد به طوری که به انگشتان فشاری وارد نیاورد.

 

بیشتر طالب کفش های چرمی باشید. زیرا امکان تنفس پا داخل آن ها وجود دارد. فراموش نکنید که پوشیدن کفش تنگ همانقدر مضر است که پوشیدن کفش گشاد. در صورت گشاد بودن کفش، پاها داخل آن سر میخورند و سایش ایجاد می شود.

 

سایش پوست نیز همانطور که کفش تنگ باعث فشرده شدن پا می شود می تواند باعث ایجاد پینه یا میخچه پا گردد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات