پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

بیخوابی و بهترین راه های برطرف کردن مشکل بیخوابی کدامند؟

0

گرچه بیخوابی را جزو بیماریهای عصبی گنجانده ایم . لیکن در حقیقت این حالت یا بیماری نیست و فقط عارضه ای است که شخصی به آن دچار میشود.در این مطلب از مجله زیگیل برایتان راجع به بیخوابی می گوییم.

 

در این عارضه بسیار دشوار است انگشت بر روی علت خاصی که موجب آن شده است بگذاریم.

 

لیکن بیماریهای جسمانی، به هر نوع که باشند، و نیز بعضی خستگیهای عصبی و کششهای روانی علت اصلی ایجاد این بیخوابی اند.

 

بیخوابی

 

در اینجا می توان گفت که أغلب اوقات سوء هاضمه و یبوست از نظر جسمانی علت بیخوابی هستند،

 

آیا داروهای خواب آور مفیدند؟

 

توسل به داروهای خواب آور نه فقط بیفایده بلکه بسیاو مضر است،

 

زیرا نه تنها بیمار را از علت عارضه رهایی نمیبخشد بلکه قدرت و کشش او را به سبب حالت مخدری که دارند کاهش می دهد.

 

یگانه راه علاج، کشف علت اختلال است (جسمانی یا روانی) تا به دنبال آن برای ریشه کن سازی آن اقدام جدی به عمل آورند.

 

درمان:

 

بیخوابی

 

در صورتی که امکانپذیر باشد و بتوان به متخصص درمان طبیعی دست یافت، بهتر است معالجهٔ بیخوابی را به چنین شخصی واگذار کرد.

 

همچنین اعمال یدی برای درمان این عارضه بسیار مفید واقع خواهند شد.

 

رژیم تمام میوه به مدت چند روز با استفاده از تنقیهٔ شبانهٔ آب گرم و از آن پس برنامهٔ غذایی کامل هفتگی بهترین راه آغاز معالجه است.

 

این گونه تدابیر درمانی موجب پاکسازی جریان خون و بهبود کار گوارش و رفع اختلالات روده هاست.

 

مشتمال خشک و اسفنج باید به منظور تقویت بنیهٔ بیمار همه روزه انجام پذیرد.

 

پیاده روی نسبتاً طولانی از کارهایی است که هر شخص مبتلا به بیخوابی باید آن را همه روزه انجام دهد، در صورت امکان انجام تمرینهای ملایم نیز بسیار سودمند واقع خواهد شد.

 

گرفتن حمام قبل از رفتن به بستر نیز بسیار خوب است؛ چه، موجب تسکین و استراحت قوای فکری و جسمانی میگردد.

 

حرارت آب حمام باید در حدود ۳۷ درجهٔ ساتیگراد باشد.

 

دیر شام خوردن  شخص را دچار بیخوابی می کند. بنابراین مبتلایان به بیخوابی باید متوجه باشند که لااقل سه الی چهار ساعت قبل از رفتن به بستر آخرین غذای خود را صرف کنند

 

و موقعی که به بستر می روند نباید دربارهٔ ییخوابی زیاد بیندیشند بلکه هرچه ممکن است خود را به حال راحت بیندازند و به آنچه به مغزشان می آید فکر کنند.

 

جای بسی تعجب است که با پیروی از دستور اخیر اغلب اوقات بزودی خواب بر شخص غلبه خواهد کرد.

 

تغذیهٔ صحیح و تقویت دستگاههای بدن طبق موازینی که گفته شد همراه با استراحت جسمی و فکری نخستین اقدام برای ریشه کن سازی بیخوابی به شمار میآیند؛

 

بیخوابی

 

لیکن مسلم است در صورتی که منشاء اختلال، روانپریشی و یا افسردگی روانی و اضطراب سرسخت باشد وجود روانشناسان کار آزموده لازم خواهد بود.

 

به هرحال در این موارد نیز اجرای دستورهای فوق به طور قابل ملاحظهای مؤثر خواهد افتاد.

 

در مواقعی که بیمار مدت طولانی از داروی خواب آوری استفاده می کرده است باید از قطع ناگهانی آن خودداری و بتدریج آن را کم کنند تا بکلی قطع شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.