پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

دو کلید راهنما که به شما در انجام تمرینات ورزشی کمک میکند

0

قبل از اینکه تمرینات ورزشی را شروع کنید، به دو موضوع مهم که همواره شما را تحت تأثیر قرار خواهند داد توجه داشته باشید.در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل درباره نکات مهم تمرینات ورزشی صحبت میکنیم.

 

البته این دو مورد اساسی همیشه خواه با ورزش و خواه بدون آن بر ما اثر میگذارد.

 

این دو موضوع در باره: ۱ – آینده، ۲ – تنفس . با توضیحاتی که تقدیم خواهد شد باید مطمئن شویم که از دو موضوع فوق به نحو صحیح استفاده شود.

۱- آینده نگری یا توجه به آینده:

تمرینات ورزشی

تناسب اندام و سلامتی، موضوع کم اهمیتی نیست که شما روزانه ۱۰ دقیقه وقت برای آن صرف می کنید.

 

باید به سلامتی و تناسب اندام به عنوان یک راه ضروری و دایمی در زندگی توجه شود، همانطوریکه به تغذیه و رژیم غذایی توجه شده و برای آن اهمیت قائل می شوند.

 

موقعی که شما مبادرت به اجرای تمرینات ورزشی و یک برنامه جهت ایجاد تناسب اندام و سلامتی می کنید، این موضوع نه تنها باید نیاز و خواست شما را برای بهتر شدن احساس و بهتر شدن حالتان در زمان فعلی تأمین کند بلکه این بهبودی باید برای زمان های آینده نیز ادامه یافته و برقرار باشد.

 

اکنون شما یک تصویر خیالی از چگونگی چیزی که دوست دارید شبیه آن باشید و همچنین چگونگی احساسی را که دوست دارید داشته باشید بسازید، سپس چگونگی وضعیت جسمی کنونی خود و احساسی را که هم اکنون دارید در کنار تصویر قبل بگذارید.

 

این تصویر می تواند برای تشویق و برای عمل نمودن همه روزه به تمرینات شما کملک نماید.

۲- چگونگی تنفس یا نفس کشیدن:

 

به  بیشتر افراد موقعی که نفس می کشند، فقط یک هشتم از کل ظرفیت ریه خود را مورد استفاده قرار می دهند.

 

عادت به نفس کشیدن بد و ضعیف میتواند باعث شود که ظرفیت کاری شما، برای انجام تمام کارها کاهش یابد. بنابراین، قبل از به مورد اجرا در آوردن یک برنامه ورزشی و تمرینات ورزشی ، مصلحت در این است که در ابتدا با روش صحیح تنفس نمودن آشنا شده و به آن عادت نمائید.

 

عمل نفس کشیدن شامل دم و بازدم یعنی فرو بردن و خارج نمودن هوا از ریه ها میباشد.

 

موقعی که شما نفس می کشید، اکسیژن را به درون ریه هایتان برده، و دی اکسیدکربن را از آن به خارج میفرستید.

 

بطور طبیعی یک فرد فعال در هر دقیقه ۱۸ مرتبه نفس میکشد و به عبارت دیگر دیافراگم یا حجاب حاجز هر روز در حدود ۲۵۰۰۰ بار منقبض می شود.

 

بدیهی است اکسیژن برای زندگی و ادامه حیات در تمام قسمت های بدن لازم و ضروری است و اگر شما بهتر نفس بکشید، بدنتان نیز کار خود را به نحو بهتری انجام خواهد داد.

تمرینات ورزشی

برای افزایش ظرفیت ریه ها، برای تقویت دیافراگم، و برای کملک به ایجاد عادت های خوب تنفسی، در اینجا چند تمرین وجود دارد که ما استفاده از انها را به شما توصیه می نمائیم.

 

ابتدا یک نفس عمیق بکشید، ریه های خود را پرکنید و توجه نمائید که تا چه مدت می توانید این نفس را نگهدارید.

 

سپس با دهان بسته هوا را با صدای فوت به خارج بفرستید. این کار را حتی المقدور به آهستگی انجام دهید و با یک فوت انتهایی قوی آنرا به پایان رسانید.

 

این کار برای پاک و تمیز نمودن ریه ها از مواد زائد و  برای دفع اکسیژن مانده و کهنه کمک خواهد کرد.

 

تمرین فوق را چندین مرتبه تکرار نمائید. سن ما هر اندازه که بیشتر می شود، تنفسمان متمایل به سطحی یا کم عمق تر شدن میگردد.

 

اما این موضوع الزاماً و حتمی نمی باشد.

 

بار دیگر یک نفس عمیق بکشید و آنرا نگهدارید. همزمان با آنکه آنرا بیرون میفرستید تا شماره ۲۰ بشمارید.

 

همانطوریکه خوانندگان آواز و شناگران  میدانند برای نمایش یک کار برجسته مقدار هوایی که  فرد می تواند در ریه های خود نگهدارد بی نهایت مهم است.

 

برای کشیدن نفس عمیق، دو روش وجود دارد:

 

۱- با بینی نفس بکشید و هوا را از دهان به خارج بفرستید.

 

۲ – دهانتان را ببندید و از راه بینی نفس عمیق بکشید. با هریک از روش ها باید بطور منبسط و باز قرار بگیرید، بطوریکه دنده ها در اطراف گسترش یابند.

 

در موقع فرو دادن هوا اجازه ندهید که قفسه سینه برجسته شود. با صاف و مستقیم نگهداشتن پشت و منبسط کردن دنده هایتان به اطراف، ظرفیت ریه های شما افزایش خواهد یافت.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک