پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

اهمیت یک برنامه ورزشی مناسب در کاهش وزن

0

ورزش در برنامه کاهش وزن بدن، میتواند یک عامل واقعی مثبت باشد. اگرچه ورزش به تنهایی نمی تواند وزن بدن را کاهش دهد ولی موقعی که اجرای آن، به همراه رژیم غذایی مناسب باشد، به طرز شگفت انگیز و فوق العاده زیادی می تواند کملک کند.در این مطلب از مجله اینترنتی زیگیل درباره برنامه ورزشی مناسب صحبت میکنیم.

 

بطور مثال، اگر شما با انجام ورزش به میزان ۲۵ درصد به فعالیت های خود بیافزائید، احتیاجات کالری شما نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

 

از نظر طبقه بندی می تواند از حالت نشسته یا غیرمتحرک تا فعال و پرتحرک تغییر نماید.

برنامه ورزشی

و اگر شما برنامه ورزشی خود را وفادارانه و با ایمان تعقیب نمائید، بدون اینکه وزن بدن به سنگینی زمان های قبل برگردد، روزانه استطاعت دریافت کالری بیشتری را خواهید داشت.

 

حتی مقدار کمی ورزش روزانه میتواند در مقدار مصرف کالری شما تغییر دهد.

 

بنابراین اجرای این نقشه در عرض یکسال می تواند کاهش قابل ملاحظه ای در وزنبدن ایجاد نماید.

 

از طرف دیگر، اگر شما از میزان را فعالیت های بدنی خود کم نمائید، این موضوع نیز . می تواند وزن بدنتان را تغییر دهد و در حقیقت به به وزن شما خواهد افزود.

 

اگر شما به زمان گذشته نظر  کنید احتمالاً متوجه می شوید اضافه وزن شما از موقعی شروع شده بود که به خوردن غذای زیادتر پرداخته  بودید. و موضوع فوق درست همانند برنامه امروز شما ولی در خلاف جهت آن است.

 

باین معنی که از امروز کاهش وزن شما با کمتر خوردن غذا آغاز می شود.

 

برنامه ورزشی مستلزم چند موضوع میباشد.

 

برنامه ورزشی

از آن جمله :  روش حرکت کردن شما و روش نفس کشیدن شما است. و به همان اهمیت که روش دویدن و روش شنا کردنتان میباشد.

 

بعضی کارها و برنامه ها را نمی توان اجرا نمود تا موقعی که فقط شما احساس کنید انرا دوست دارید.

 

یک عامل مهم و اساسی برای آموختن و فراگیری ورزش و تمرینات ورزشی، می تواند مشاهده ورزشکاران هنگام تمرینات باشد.

 

اولین کاری که ورزشکاران انجام میدهند، گرم کردن بدن است.

 

یکی از مربیان شنا که مدت ۴۲ سال است که  با موفقیت بسیار به امر تربیت و پرورش شناگران میپردازد، برای این منظو ربرنامه ورزشی را به شرح زیر به اجرا در می آورد.

 

وی شناگران خود را به مدت ۸ هفته،هفته ای پنج روز در هفته، و روزی یک ساعت تحت تمرینات ورزشی قرار می دهد.

 

به این ترتیب که این برنامه یک ساعت یا ۶۰ دقیقه در روز را تقسیم بندی نموده و مدت ۲۰ دقیقه را به ورزش های سبک سوئدی، ۲۰ دقیقه بعدی را به تمرینات سنگین ، و ۲۰ دقیقه آخر را به کارکردن با

 

یک گوی پزشکی به وزن ۷ کیلوگرم می پردازند.

 

و بعد از سپری شدن این دوره ۸ هفته ای ، شناگران وی قادر خواهند بود، بدون هیچگونه نشانه ای از خستگی، مدت ۶۰ دقیقه بطور پیوسته شنا نمایند.

 

سپس و فقط بعد از این برنامه ورزشی است که این مربی احساس می کند شناگران آماده هستند شنا را شروع کنند.

 

در اینجا، برای گرم کردن بدن یک برنامه ورزشی را ذکر میکنیم:

برنامه ورزشی

۱- دستهای خود را از شانه تا انگشتان دست به صورت آویخته، شل کنید، سپس دستهایتان را به روش لرزشی آرام تکان دهید .

 

۲- دستهای خود را از ناحیه آرنج به چرخانید

 

۳- سر خود را به گردش درآورید. اجازه دهید فک شما شل و به نرمی آویخته باشد. موقع انجام تمرین چشمهایتان را ببندید

 

۴ – فقط شانه هایتان را بگردانید (حرکت دورانی)۔ ابتدا گردش هر دو شانه را با هم و سپس هرکدام آنها را با جداگانه انجام دهید.

 

۵- مدت یک دقیقه در جا آهسته بدوید.

 

حرکات و تمرینات گفته شده در بالا، مقدماتی یا اولیه هستند ولی برنامه های ورزشی اصلی بسیار خوب و عالی .

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.