پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

غذاهای جایگزین در انواع رژیم ها کدامند؟

0

ممکن است بعضی از افراد در تهیه و تامین مقدار کافی میوه و سایر لوازم و موادی که معمولا قسمت اساسی توازن و تعادل رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد دچار اشکال شوند، بدین جهت می توانند از غذاهای جایگزین استفاده کنند.در این مطلب از مجله زیگیل برایتان از انواع غذاهای جایگزین که می توان در رژیم ها استفاده کرد می گوییم.

 

این غذاهای جایگزین می توانند فرد را یاری دهند تا بزرگترین محدودیتهای غذایی فصلی را با توجه به درمان رژیمی گوناگونی که توصیه شده است از بین ببرند.

 

این غذاهای جایگزین چه زمانی استفاده می شوند؟

 

ممکن است میوه های تازهٔ مناسب در بعضی ماههای سال به دست آید لیکن نه در تمامی فصول.

 

این موضوع در مورد مواد اولیهٔ سالادهای مختلف نیز صادق می کند. بنابراین در چنین مواردی لازم به نظر می رسد افراد نسبت به وضعی که پیش می آید و با توجه به تعلیماتی که دربارهٔ رژیم غذایی خود دیده اند

 

هرگونه تغییرات مجازی را که به نظرشان لازم میآید (باتوجه به پیشنهادهای زیر) به عمل آورند.

 

انواع غذاهای جایگزین کدامند؟

 

اگر بیماران در دورهٔ امساک برای تهیهٔ پرتقال دچار اشکال شدند می توانند به جای آن از آب سیب (که به صورت کنسرو در فروشگاههای مواد غذایی وجود دارد) و یا از آب هویج و یا آب میوهٔ سوئدی استفاده کنند.

 

غذاهای جایگزین

 

آب میوهٔ سوئدی بدین طریق تهیه می شود که سبزیجات خام را رنده می کنند و سپس عصارهٔ آن را با فشردن و گذراندن از پارچهٔ نازکی به دست میآورند.

 

از لحاظ میوه های صبحانه ای، اگر میوهٔ تازه فراهم نباشد میوهٔ خشک خیس کرده را با عسل یا قند باربادوس شیرین و مصرف کنند.

 

همچنین می توان صبحانه را از هویج رنده کرده مخلوط با مقداری کشمش معمولی یا بی دانه یا مویز و شیر تهیه کرد.

 

از طرف دیگر هرگونه مواد اولیهٔ سالاد خام که مورد علاقه باشد می تواند جای میوه رادر صبحانه بگیرد.

 

مثلا می توان مویز را به جای کشمش به کار برد لیکن باید همیشه آنها را قبل از استفاده بخوبی بشویند زیرا ممکن است آنها را با گوگرد خشک کرده باشند.

 

و نیز آلو یا انجیر را می توان به جای خرما به کار برد.

 

اگر مواد اولیهٔ سالاد نایاب است می توان با کلم خام معمولی، کلم پیچ، اسپروت، هویج، شلغم و غیره سالاد جالبی تهیه کرد. این مواد باید بخوبی رنده یا خرد شده باشند.

 

نیز می توان از سویا، که بسیار مغذی است و میتواند جانشین پنیر یا تخم مرغ شود، استفاده کرد.

 

غذاهای جایگزین

 

کلیهٔ سبزیجات را می توان در صورت امکان با بخار پخت. همیشه سیب زمینی را با پوست بپزید و پوست آن را هم بخورید.

 

برای شیرین کردن، از عسل یا شیر یا قند باربادوس و یا قند سیاه استفاده کنید.

 

هنگامی که سبزیجات پختنی نایاب باشد انواع مختلف سبزیهای دیگر را که در دسترسی باشند به کار برید.

 

تذکر خاص برای کسانی که رژیم میوه دارند این است که اگر میوہ کمیاب باشد، می توانند از انواع سالاد و سبزیهای پختنی استفاده کنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.