پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

راه هایی بسیار ساده برای از بین بردن فشارهای روحی

0

باید ها را کنار بگذارید و با تخیلات و معیارهای فریبنده برای خوب زیستن اوقات خود را خراب نکنید.در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل درباره راه های کم کردن فشارهای روحی صحبت میکنیم.

 

این عمل تنها به بار فشارهای روحی شما می افزاید. از نمونه های اطراف و فشار تطبیق خود با اطرافیان مثال، والدین خوب، و یا زن بی نظیر بر حذر باشید.

 

سعی در کامل کردن خود نکنید. تنها به خودتان فکر کنید. بی اندیشید « کی هستم، نه کی باید باشم».

کمکهای کوچکت را از دوستان خود بگیرید

فشارهای روحی

در خانه، در خارج از خانه و سر کار از سیستم های همکاری دوستان استفاده کنید. این عمل می تواند شما را در میان موقعیت های فشارهای روحی، معقولانه کمک کند و برای شما راه حل مسائل و مشکلاتتان را فراهم کند.

 

آنها شما را سالم حفظ میکنند. تحقیقات نشان داده که ارتباطات اجتماعی می تواند خطرات بیماری قلب، سرطان، بینظمی های گوارشی و حتی حوادث را کاهش دهد.

 

فرصت استراحت کامل را به خود بدهید

 

استراحت مداوم، جمع کردن ماهیچه ها و رها کردن آنها بهترین راه حذف فشارهای روحی از بدن شما میباشد.

 

در ابتدا دراز بکشید و چشم های خود را ببندید، پنجهٔ خود را جمع کنید، سپس ماهیچه های خود را در بازو مچ جمع کنید و به مدت پنج دقیقه این وضعیت را حفظ کنید.

 

این انقباض را حس کنید. ماهیچهٔ مچ و انگشتان را آزاد کنید. اکنون میتوانید اختلاف بین سفت کردن ماهیچه و رهاسازی آن را درک کنید.

 

این حالت انقباض و انبساط ماهیچه را تکرار کنید. با دست چپ خود همین کار را بکنید. سپس قسمت بالایی بازو، شانه ها، گردن، صورت، پاها و پنجه ها. به زودی شما خواهید توانست در هر کجا این کار را هر زمان که فشارهای روحی بودید، انجام دهید.

فشارهای روحی

بیرون بروید و بازی کنید

 

انجام کارهای لذت بخش شما را خوشحال خواهد کرد و شما را از فشار چرخ مبارزهٔ ابدی با فشارهای روحی دور می کند.

 

چه سینما بروید و یا نقاشی کنید و یا تماشاچی ورزشها، نوع فعالیتی که می کنید و یا اینکه چه مقدار بیشتر از حد معمولا روزانه ورزش می کنید اهمیت دارد.

 

اگر نمیتوانید از دست این ناراحتی ها فرار کنید پس به بازی ها پناه ببرید. این گفتهٔ یک متخصص فشار روحی است. «یک روز لذت بخش سالم دور از هرگونه ناراحتی ممکن است فشار روحی را خرد کرده و انرژی را تازه نمایید».

 

ماهیچه های خود را ماساژ دهید

 

ماساژ پا باعث می شود پاها احساسی راحتی بنمایند. از وارد کردن فشار بر پنجهٔ پا تا کف پاهایتان شروع کنید، سپس هر اینچ مربع از پایتان را ماساژ دهید.

 

پنجه های خود را به کار گیرید و آنها را به طرفین خم و راست کنید، جلو و عقب ببرید.

 

استفاده از آب گرم

 

آب گرم و یا ولرم باعث انبساط رگها شده و جریان خون را افزایش میدهد، و سبب آرامش بافت های بدن و نهایتاً ازدیاد خواب می شود.

 

استحمام اب سرد اعصاب را تحریک میکند و مثل مادهٔ تقویتی عمل می نماید. هر دو نوع حمام باعث از بین رفتن استرس و فشار می شوند.

 

از گیاهان آرامش بخش مثل اسطو خودوس برای آرامش بیشتر استفاده کنید و در آب بریزید، مریم گلی، نمک، گیاهان دریایی سرکهٔ سیب اضافه کنید تا فشار عضلانی را از بین ببرید.

 

لیست انجام کارهای روزانه

 

اگر می خواهید از فشار روحی جلوگیری کنید تنها یک کلید وجود دارد که از وقتتان سود ببرید. این امر نیاز به برنامه ریزی روزانه دارد. هر کاری را که می خواهید انجام دهید یادداشت کنید و حق تقدم را به آن بدهید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات