پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

چگونه میتوانیم عادت سحرخیزی را در خود بوجود آوریم؟

0

حتماً شنیده اید که می گویند: سحرخیز باش تا کامروا باشی». به نظر شما این موضوع تا چه حد درست است؟در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل میخواهیم درباره سحرخیزی صحبت کنیم.

 

آیا شما انسان سحرخیزی هستید؟ آیا وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید، کسل و خواب آلود تخت خواب را ترک می کنید یا بسیار سرحال و با نشاط؟

 

آیا وقتی صبح از خواب برمیخیزید احساس می کنید که به شما ظلم شده است و شما نتوانسته اید به اندازه ی کافی و لازم بخوابید؟

 

آیا دلتان نمی خواهد به جای از دست دادن ساعات اولیه ی صبح، که در واقع ساعات برکت و رحمت و به دست آوردن روزی و کار و تلاش است، بسیار شاداب و با نشاط، زود از خواب برمی خاستید و روزی زیبا را آغاز می کردید؟

 

در این صورت قطعاً در کارهای تان دستکم یکی دو ساعت جلو میافتید و کار هایتان بسیار بهتر و سریع تر انجام می شود.

 

اگر به دور و بر خود نگاه کنیم و در گردش شب و روز دقت کنیم، متوجه می شویم که بی این که آموزشی دیده باشیم، در شب تمایل به خوابیدن و آرامش و در روز تمایل به تحرک و جنب و جوش داریم در این جا میخواهیم به بیان چند نمونه از مواردی که در تعیین سحرخیزی شما نقش مؤثری دارند بپردازیم.

 

فکر می کنید خواب مفید و کافی برای شما در شبانه روز چند ساعت است ؟  

سحرخیزی

براساس مطالعات دانشمندان، خواب کافی و مفید در شرایط عادی و طبیعی برای افراد بالغ بین سنین خردسالی تا قبل از کهنسالی حدود ۸ ساعت در شبانه روز است.

 

شما میتوانید با برنامه ریزی درست و دقیق این ۸ ساعت خواب لازم را در برنامه ی استراحت خود بگنجانید.

 

برای این که قادر باشید صبح زود بدون احساس خواب آلودگی از خواب بیدار شوید، ساعت خواب تان را طوری تنظیم کنید که فاصله ی آن تا ساعت بیداری در اول صبح ۸ ساعت خواب لازم را برای شما داشته باشد.

 

ساعت خواب شما در شب، تعیین کننده ی ساعت بیداری تان در صبح روز بعد است.

 

عامل مهم دیگر، خواب راحت همراه با آرامش است. ممکن است ساعت خواب تان کافی باشد اما خواب مطلوب و راحتی نداشته باشید.

 

به کمیت و هم به کیفیت آن بها دهیم. ما میتوانیم هر شب برای ساعات خواب و بیداری مان و مدت خواب مان برنامه ریزی کرده، قبل از رفتن به رختخواب خودمان را از لحاظ روحی و جسمی برای خواب و استراحتی خوب و توأم با آرامش آماده کنیم.

 

بهتر است لباسی راحت و مناسب خواب به تن کنیم، سپس با چند دقیقه مراقبه به ذهن و روحمان آرامش دهیم.

سحرخیزی

بعد از ان چند دقیقه به برنامه ای که برای روز بعدمان در نظر گرفته ایم فکر کنیم و سپس با خیالی راحت و فکری آسوده به استقبال خواب و آرامش بیشتر برویم.

 

اگر فکر می کنید که ممکن است به خاطر عادت نداشتن به بیدار شدن خواب بمانید در روزهای اول از زنگ ساعت استفاده کنید تا اینکه پس از چند روز به این روال عادت کنید. –

 

برای این کار می توانیم به ذهن خود برنامه بدهیم که فردا قرار است کارهای ارزشمند و بزرگی انجام دهیم، تا به دلیل اهمیت آن کارها صبح زود تخت خواب را با روحیه ای سرشار از انگیزه ترک کنیم.

 

البته مسأله ی سحرخیز نبودن بیشتر در بین دارندگان مشاغل آزاد وجود دارد و در میان کارمندان به خصوصی کارمندان شرکت های دولتی کمتر دیده می شود.

 

چون آنها باید براساس مقررات سر ساعت معین در محل کار حاضر شوند. به خود بقبولانید که هیچ بهانه ای نباید مانع سحرخیزی شما شود.

 

در دقایق ابتدای صبح یعنی قبل از طلوع آفتاب، بیشترین انرژی مثبت در فیضا وجود دارد. اگر کمی باجنبییم، این لحظه های ناب را از دست نمی دهیم.

 

در روایات نیز به نقل از حضرت محمد(ص) آمده است که: «صبح زود در طلب روزی و حاجت های خود بروید. زیرا سحرخیزی مایه ی برکت و رستگاری است.»

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک