پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

کالری چیست و محاسبه کالری مورد نیازتان چگونه است؟

0

تقریباً همه ما که در باره وزن بدن خود علاقمند و حساس هستیم، در اینجا یا در جاهای دیگر عبارت هایی در باره کالری؛ می بینیم و یا میشنویم. در این مطلب از مجله اینترنتی زیگیل میخواهیم درباره کالری صحبت کنیم.

 

از جمله اینکه: «آن غذا کالری خیلی زیادی دارد» و یا «من مواظب کالری غذاها هستم»… اکنون ما میدانیم که در اثر کالریهای زیادتر، وزن ما بیشتر می شود.

کالری از نظر پزشکی چه معنی میدهد؟

 

از لحاظ فنی، یلک کالری؛ مقدار حرارتی است که لازم است به یک گرم آب داده شود تا حرارت آن، به اندازه یلدا درجه سانتیگراد افزایش یابد.

 

بنابراین، یک کالری یک واحد حرارت است. و ان چیزی است که بدن شما باید انرا به مصرف برساند.اگر در بدن شما مقدار خیلی زیادی کالری؛ برای مصرف وجود داشته باشد، سیستم بدن این کالری؛ اضافی یا زیادی را ذخیره خواهد کرد.

 

و اگر این ذخیره به میزان زیاد و کافی باشد، شما چاق خواهید شد.

 

برای تعیین وزن مطلوب و ایده آل، لازم است به سن، بلندی قد، جنس، ساختمان، تیپ بدن و میزان فعالیت های فیزیکی در مدت روز، توجه داشته باشیم.

 

بطور خلاصه، ما ملاحظه نموده ایم که چگونه لک رژیم غذایی کم کالری؛ مثلاً روزانه ۱۴۰۰ کالری می تواند وزن بدن شما را کاهش داده و در عرض چند دوره زمانی، به حد ایده آل برگرداند.

 

همچنین با آگاهی مشابهی شما خواهید توانست مشخص نمائید که در روز به چند کالری احتیاج دارید تا وزن بدنتان در اندازه مطلوب حفظ گردیده و ثابت باقی بماند.

 

صورت ارائه داده شده در زیر شما را برای انجام اینکار قادر خواهد ساخت:

 

میزان کالری مورد نیاز روزانه برای هر کیلوگرم وزن مناسب بدن، در گروه های مختلف سنی:

کالری

اطفال کو چک …………………. ۸۰ – ۱۰۰ کالری

 

کودکان در حال رشد ………………. ۶۰ – ۸۰

 

بالغین و بزرگسالان فعال …………… ۴۰ – ۵۰

 

افراد مسن یا سالمند ………………. ۲۰ – ۳۰

 

طبیعتاً، ارقام فوق باید در برابر چیزهایی از قبیل فعالیت روزانه شما تصحیح گردد.

 

مسلم است که یک نفر بازیکن بسکتبال حرفه ای، در روز خیلی بیش از ۵۰ کالری؛ برای هر کیلوگرم وزن بدن میسوزاند و به همین جهت با وجودی که میزان کالری؛ غذاهای مصرفی او بالاتر از این حد است، ولی احتمالا وزن بدن او از اندازه معمولی، بیشتر نمیباشد…

 

بنابراین در اینگونه شرایط شما میتوانید بطور کلی از ارقام فوق گذشته، و رقم های بالاتری را انتخاب نمائید.

 

اکنون شما، وزن مناسب خود را برحسب کیلوگرم، ضرب در عدد مربع کالری مورد نیاز روزانه برای هر کیلوگرم وزن بنمائید. و به این ترتیب میزان کالری؛ لازم یا رقم مربوط به کالریهای غذای روزانه را که تقریباً برای ثابت نگهداشتن این وزن ایده ال لازم دارید به دست خواهید اورد.

 

فرض کنیم، شما یک فرد بالغ هستید که وزن ایده آلتان باید ۶۰ کیلوگرم باشد ولی در حال حاضر ۷۰ کیلوگرم وزن دارید.

 

بنابراین مایل هستید ۱۰ کیلوگرم، اضافی انرا حذف نمائید. با توجه به ارقام ارائه داده شده در بالا، احتیاجات طبیعی شما برای ثابت نگهداشتن وزن، ۲۴۰۰ کالری در روز میباشد.

 

محاسبه کالری

کالری

۶۰ کیلوگرم وزن بدن ×۴۰ کالری احتیاج هر کیلوگرم وزن = ۲۴۰۰ کالری؛ نیاز غذایی روزانه

 

در اجرای تصمیم شما و برای رسیدن به هدف در مورد کاهش وزن، روزانه باید ۷۰۰ کالری از مقدار فوق را کسر نموده و یا انرا از دست بدهید.

 

لازم به تذکر است که برای این ۷۰۰ کالری در روز، تقریباً در حدود ۱۰۰ گرم چربی بمصرف می رسد.

 

به عبارت دیگر، یک کاهش یا تخفیف ۷۰۰ کالری، از احتیاجات روزانه، به معنی از دست دادن ۱۰۰ گرم چربی بدن می باشد.

 

و به این ترتیب در پایان یک ماه، این کاهش وزن یا کاهش چربی در حدود ۳ کیلوگرم خواهد بود. و با همین حساب اگر اضافه وزن شما در حدود ۱۲ کیلوگرم باشد، عملاً برای پایین آوردن وزن بدن و رسیدن به وزن طبیعی و ایده آل، اندکی بیش از ۴ ماه، احتیاج به صرف وقت خواهد برد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات