پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

خوردن صبحانه چه کمکی به داشتن تناسب اندام میکند؟

0

ذکر این مطلب لازم است که صبحانه یک غذای مهم بشمار می آید، زیرا که در این هنگام و در این شرایط، بدن انسان برای خوردن غذا به خوبی آماده میباشد . در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل در مورد اهمیت خوردن صبحانه توضیح میدهیم.

 

به این معنی که بدن در هنگام شب بدون غذا به سر میبرد و در صبح پس از بیدار شدن از خواب نیز فعالیت ها رو به افزایش گذارده و بدن احتیاج به غذا خواهد داشت.

 

چرا صبحانه یک وعده ی مهم است؟

صبحانه

صبحانه یک غذای مهم بشمار می آید زیرا که در این هنگام بدن انسان برای خوردن غذا به خوبی آماده در شب موقعی که شما خواب هستید، بدن از کاهش یافتن فعالیت ها استفاده می کند.

 

در این موقعیت تمام سیستم های جسم شامل غدد و عضلات، فرصت مییابند که خود را از مواد زاید و یا از فضولات پاک و خلاص نمایند.

 

و موضوع فوق، شامل دستگاه گوارش نیز میگردد. فرض کنیم شما، آخرین نوبت غذای خود را در ساعت ۶ بعد از ظهر خورده و سپس در ساعت ۱۱ شب به رختخواب رفته باشید.

 

معمولا قسمت عمده هضم غذا در لوله گوارش، پس از ۴ ساعت از زمان خوردن غذا خاتمه میپذیرد. بنابراین از ساعت ۱۰ شب، معده شما تقریباً خالی خواهد شد. و به این ترتیب دستگاه گوارش در تمام مدت خواب بودن شما نیز از فعالیت هایش کاسته میگردد.

 

اما موقعی که شما خود را از خوردن صبحانه محروم می کنید، از شکسته شدن این روزه شبانه سرپیچی و قصور می نمائید.

 

در حقیقت به این ترتیب شما ممکن است در توانایی و قدرت بدن خود تا نوبت غذای بعدی، ایجاد مشکل و نقص کنید.

 

اثرات نخوردن صبحانه روی بدن:

صبحانه

در اثر این موضوع میزان قند خون کاهش می یابد که در نتیجه باعث میشود که شما احساس خستگی و فرسودگی نمائید.

 

در وسط صبح و ظهر، قبل از نهار امکان دارد که احساس گرسنگی نموده و تمایل شدید به خوردن خوراکی هایی از قبیل شیرینی و کلوچه که سریعاً انرژی می دهند در شما ایجاد شود.

 

که این نوع خوراکی ها کمتر ارزش غذایی داشته ولی دارای کالری های بالایی هستند. به هرحال، به منظور کاهش وزن، صرف نظر نمودن از خوردن صبحانه، یک اقدام صحیح و عاقلانه بشمار نمی آید.

 

اما شاید علت کوتاهی یا صرف نظر نمودن شما از خوردن صبحانه، عجله و شتاب در اوقات صبح بوده است.

صبحانه

شاید تصور شما بر این بوده است که صبحانه یک مزاحم و غیر لازم باشد.

 

امکان دارد که شرایط خود شما طوری بوده است که از این نوبت غذا لذت نمی برده اید، اما اگر شما در صبح، فقط ۲۰ دقیقه به وقت بیداری خود اضافه نمائید ممکن است ایرادها و استدلال های مخالف فوق برطرف و شانس مساعد برقرار گردد.

 

یک دلیل منطقی دیگر که در مخالفت با حذف نمودن یا خودداری از خوردن یک نوبت غذای اصلی  وجود دارد این است که؛ یک فرد، با محروم نمودن خود از خوردن یک وعده غذای اصلی، امکان دارد در نوبت غذای اصلی بعد، و یا در فاصله بین دو غذا، با خوردن خوراکی های متفرقه به پرخوری بپردازد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک