پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

چگونه متوجه شویم که پرخوری میکنیم و انواع پر خوری؟

0

درون ما نیز همانند اکثر مردم، چیزی شبیه یک زنگ خبر وجود دارد. در باره اینکه این خبر دهنده دقیقاً چه می کند فرضیه های مختلفی وجود دارد.در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل میخواهیم درباره پرخوری صحبت کنیم.

 

با این وجود موقعی که ما عادت به پرخوری پیدا می کنیم، جایی که باید اشتها کنترل و مهار شود تغییر خواهد کرد و در نتیجه اشتها در این نقطه همچنان باقی مانده و استانه سیرشدن دریک محل جدید و بالاتر از سطح اصلی خود قرار خواهد گرفت.

 

به عبارت دیگر به علت عادت به پرخوری، برای سیر شدن، بطور کاذب و اشتباه احتیاج به خوردن غذای بیشتر میباشد.

 

شما چگونه پرخوری می کنید؟

 

برای اصلاح وزن یا کاهش آن، از اولین قدم، شما باید از اینکه چگونه به پرخوری میپردازید، با اطلاع گردید. در این قسمت به شرح نمونه ها و چگونگی انواع پرخوری می پردازیم.

 

برخوری یا زیاده روی در تغذیه ممکن است در موقع صرف غذاهای اصلی باشد.

 

نوع اول پرخوری:

پرخوری

قبل از همه، شما باید مطلع باشید که پرخوری یا زیاده روی در تغذیه ممکن است در موقع صرف غذاهای اصلی باشد. به این معنی که امکان دارد شما از یک غذا به اندازه چند پرس بخورید و یا اینکه در همین زمان از چیزهای دیگر بمقدار خیلی زیاد تناول نمائید.

 

در اثر خوردن مداوم غذا با این روش، شما به یک مصرف کننده افراطی غذا تبدیل می شوید. و در این حالت، معده شما، معده اتساع یافته نامیده می شود.

نوع دوم پرخوری:

 

برای آگاهی از چگونگی این نوع پرخوری، بطور مثال به ذکر نمونه ای از ان که در باره یک خانم جوان بنام خانم «ل» اتفاق افتاده است میپردازیم.

 

خانم نامبرده برای استفاده از تعطیلات، عازم مسافرت انگلیس شده و در آنجا بطور ناگهانی (ولی ندانسته) برنامه غذایی اش تغییر یافته بود. این خانم در مدت اقامت در انگلیس همانند اکثر مردم آن سرزمین، روزانه غذاهای خوشمزه ای را در چهار نوبت با لذت تناول می کرد.

 

این چهار نوبت غذای روزانه (به جای سه نوبت) عبارت بودند از: صبحانه، غذای میان روز مفصل، غذای مقوی و کامل همراه با چای و بالاخره شام… اما این خانم در این مسافرت خیلی فعال بود و در هر روز مقدار زیادی راهپیمایی داشست.

 

موقعی که خانم «ل» از مسافرت برگشت، مجدداً زندگی معمولی و عادی خود را اغاز نمود، با این تفاوت که او عادات کرده بود به جای سه نوبت، روزانه چهار نوبت گرسنه شود و بدون داشتن فعالیت شدید و راهپیمایی، به خوردن مقداری غذای اضافی بپردازد.

 

نتیجه اینکه، این خانم پس از سه ماه در حدود ۸ کیلوگرم اضافه وزن کسب نمود.

 

نوع سوم پرخوری:

پرخوری

نوع دیگری از پرخوری یا زیاده روی در تغذیه، خوردن خوراکی بصورت پراکنده در ساعات مختلف روز و در فاصله بین خوردن غذاهای اصلی است.

 

متأسفانه میزان کالری های این نوع خوردنی ها غالباً بالاتر از غذاهای اصلی است. به این معنی که معمولا برای غذاهای غیراصلی یا سرپایی، بیشتر از شیرینی جات، کیک، و امثال انها استفاده می شود تا از سالاد و یا میوه.

 

و به همین دلیل، غذاهای متفرقه و غیراصلی، تقریبا بیشتر از هرچیز دیگر، کنترل وزن بدن را تهدید میکند.

 

اما بدترین شکل پرخوری که گاهی اوقات در شب بعد از خوردن شام روی میدهد، «اندک اندک خوردن شبانه» میباشد.

 

و بنظر میرسد که در این روزها، موضوع فوق همراه با تماشای برنامه های تلویزیون، زیاد اتفاق میافتد. البته هدف از ذکر این مطلب، خودداری از تماشای تلویزیون نیست بلکه آگاهی از این است که، همراهی دو عادت فوق با یکدیگر باید ترک و قطع گردد.

 

نوع چهارم یا راه آخر پرخوری:

 

بالأخره آخرین نوع پرخوری موقعی روی می دهد که شخص، به بی خوابی مبتلا بوده و قادر به خواب نیست و در نتیجه غذا را جانشین استراحت می نماید!… موضوع فوق ممکن است عجیب به نظر برسد اما وقوع آن در مورد آن نوع اشخاص مبتلا که «گشت زن نیمه شب» نامیده میشوند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات