پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

چه چیزهایی سلامت استخوان ها را تهدید میکند؟

0

کاهش قدرت استخوان ها به دلیل کمبود ویتامین D. ویتامین D به طور عادی به مقدار کافی از طریق یک رژیم مناسب و مدت ۲۰ – ۱۰ دقیقه در معرض تابش آفتاب قرار گرفتن به بدست می آید.در این مطلب در مجله اینترنتی زیگیل در مورد سلامت استخوان ها توضیح میدهیم.

 

جذب روده ای کلسیم برای استخوان ها ی تغییر شکل یافته خیلی مشکل است و افراد مسن به علت سکونت در خانه، رژیم غذایی نامناسب، قاعدگی های طولانی، بیماری و ضایعه دچار کمبود ویتامین D می شوند.

 

در مناطق ابری و بارانی و آب و هوای ابری به علت کمبود ویتامین D خطر بیشتر برای افرادی که در معرض نور قرار ندارند، ایجاد می کنند.

 

سابقهٔ بیماری تخلخل استخوان مربوط به سابقهٔ بیماری خانوادگی می شود. مادربزرگ، مادر و عمه ممکن است کلیدی برای مشخص نمودن ذخایر غذایی بدن یک زن باشند.

 

یک تئوری پشتیبان این مسئله وجود دارد و آن این است که اگر افراد خانوادهٔ این خانم خیلی زود به یائسگی برسند، پس از گذشتن از یائسگی برای مدتها زندگی میکنند بدون اینکه استروژن محافظ استخوان ها تولید نمایند.

استخوان ها

 

اگر یک زندگی غیرفعال استخوانی داشته باشیم بعدها استخوانها ضعیف تر می شوند. یکی از منافع مهم ورزش برای بدن کمک به ساختمان استخوان است.

 

هرگونه فشار ورزشی باعث تقویت اسکلت بدن و تولید استخوان می شود. بازیکنان تنیس، وزنه برداران، رقصندگان رقص باله و سایر ورزشکاران دارای استخوان ها ی پهن تر و لایهٔ بیرونی ضخیم تری میباشند.

 

استخوان دست و پا بستگی به نوع ورزش دارد و کاهش تودهٔ استخوان فضانوردان (وقتی که در حالت بی وزنی هستند) بهترین مثال برای اهمیت و مفید بودن جاذبهٔ زمین میباشد.

 

بیمارانی که در منزل بستری هستند مواجه با همین موقعیت می شوند و اینها حدود یک درصد از قسمت داخلی استخوان را در هر هفته از دست می دهند. پذیرش فعالیتهای سنگین باعث تقویت استخوان می شود.

 

بعضی از مواد باعث جدایی و از بین رفتن استخوان ها می شوند. مصرف طولانی آلومینیوم موجود در ضد اسید و داروهایی که دارای پری دنیتروژن و کورتیزون هستند و ادرار زیاد باعث افزایش ریسک از دست دادن استخوان می شوند.

 

تحقیق مقدماتی دیگری کشف کرده که مصرف زیاد سدیم در رژیم غذایی ممکن است سبب ترشح کلسیم شود.

خطرات دارو برای استخوان ها

استخوان ها

 

گزارش شده دیابت، افزایش ترشح تیروئید یا افزایش فعالیت پارا تیروئید Cushmgdisease شبه به رماتیسم و معده برداری باعث تخلخل استخوان ها می شوند.

 

اما دانشمندان در این مورد نیاز به مطالعات بیشتری دارند.  سیگار برای استخوان ها مضر است . سطح استروژن زنان سیگاری کاهش مییابد و استخوان نازکتر می شود و از غیر سیگاری ها زودتر یائسه می شوند.

 

بالاتر از همه قشر و لایهٔ استخوان سیگاری ها نازکتر است. احتمالاً الکل روی استخوان اثر می گذارد، مصرف زیاد الکل انسان را در معرض خطر تخلخل در استخوان قرار میدهد.

 

مردان الکلی خیلی زودتر به استخوان خود صدمه وارد میکنند. اگر میزان مصرف الکل در زنان افزایش یابد تعداد شکستگی استخوان در زنان زیاد می شود.

 

این تقارن براثر مصرف مستقیم سم الکل، تغذیهٔ ناقص، وزن کم، بیماری کبد و سایر عوامل خطرناکی که به الکل ارتباط پیدا می کند ناشی می شود.

 

حرفهٔ پزشکی اکنون توسط کلینیک ها با برنامهٔ معالجاتی و برنامهٔ مبارزهٔ عمومی و فعالیت کمتر، فرهنگی برای افرادی که در معرض خطر هستند موانعی ایجاد نموده است.

 

قدم های مؤثر توصیه شده برای استخوان های پردوام بسیار ساده است به دست آوردن کلسیم مناسب و انجام عملیات ورزشی بهترین راه ساختن استخوان سالم در تمام سنین میباشد به خصوص برای افرادی که سن آنها زیر ۳۵ سال است.

 

کلسیم مناسب را میتوان از محصولات لبنی، سبزیجات، ساردین و ماهی آزاد با استخوان خوردنی، باقلا و سایر منابع و یا برنامه غذاهای مکمل به دست آورد.

 

ورزش های سنگین بایستی حداقل پنج بار در هفته از قدم زدن گرفته تا تنیس انجام گیرد. مطمئن شوید که نور خورشید و ویتامین D را به اندازهٔ کافی کسب می کنید و بالاخره عوامل خطرناک از قبیل مصرف سیگار و الکل را به حداقل برسانید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات