پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

۷ مورد از راه های جلوگیری از دیابت

0
در این بخش از مجله اینترنتی زیگیل ۷ روش برای جلوگیری از دیابت را به شما معرفی می کنیم. دیابت یا قند خون بیماری رایجی است که بسیاری از ایرانیان درگیر آن هستند و حتی عده ای نمی دانند. بنابراین بهتر است از ابتلا به ان پیشگیری کرده و در صورت مبتلا شدن هم ان را کنترل کنیم.
مهمترین نکته برای پیشگیری از دیابت مصرف کم قند و شیرینی ، استرس کم و تحرک زیاد است. سعی کنید از همین الان این سه مورد را تا آخر عمر انجام دهید تا به بسیاری از بیماری ها مبتلا نشوید.
راه های جلوگیری از دیابت
راه های جلوگیری از دیابت

جلوگیری از دیابت

راههای جلوگیری از بیماری دیابت و مرض قند را اینجا بخوانید :

۱- جلوگیری از دیابت با ورزش کردن

یکی از مهمترین نکات برای پیشگیری از دیابت ورزش کردن منظم است. شما باید ورزش کنید. حال این ورزش میتواند پیاده روی باشد یا شرکت در باشگاه ها و کلاس های ورزشی مختلف. در اصل ما فقط می خواهیم بدن شما تحرک کافی را داشته باشد تا بتواند کالری اضافی را بسوزاند.

۲- جلوگیری از دیابت با نوشیدن آب زیاد

برای نوشیدن آب کافی یک بطری زیبا را انتخاب کنید تا بیشتر به این کار علاقه مند شوید. سعی کنید در روز چندین بار آب بخورید. هر شخص باید در طول روز حداقل به میزان ۸ لیوان آب بنوشید.

۳- جلوگیری از دیابت با خوردن میوه 

یکی دیگر از روشهای جلوگیری از بیماری قند خون و مرض قند مصرف میوه هایی نظیر سیب، پرتغال، هلو ، هندوانه و .. می باشد. البته میوه های خیلی شیرین مثل انگور باید کمتر مصرف شود.

۴- جلوگیری از دیابت با یادداشت کردن رژیم غذایی و کنترل آن

سعی کنید لیست روزانه رژیم غذایی خود را بنویسید. این کار را یک هفته انجام دهید تا بتوانید خود را در زمان خوردن غذاهای پر کالری کنترل کنید. ابا این کار شما بیشتر احساس مسئولیت کنید و به عبارتی از زیاده خوری عذاب وجدان می گیرید.

۵- جلوگیری از دیابت با مصرف صبحانه

بعضی ها فکر می کنند اگر صبحانه نخورند لاغر می شوند و قند خون شان هم پایین می اید. ولی اصلا اینطور نیست. طبق اطلاعات بدست آمده  کسانی که صبحانه های سبک می خورند ۳۵ تا ۵۰ درصد کمتر از افرادیکه صبحانه نمی خورند به دیابت مبتلا خواهند شد. فقط باید از خوردن مقدار زیاد کربوهیدرات و غذاهای چرب در صبحانه بپرهیزید.

۶- جلوگیری از دیابت با کاهش مصرف پروتئین

با کاهش مصرف پروتئین می توانید دیابت را کنترل کنید. خوردن گوشت ، مرغ یا ماهی نباید زیاد باشد. از گوشت سرخ کرده هم دوری کنید. بیشتر مرغ ، ماهی یا بوقلمون و.. را کبابی یا آب پز بخورید.

راه های جلوگیری از دیابت
راه های جلوگیری از دیابت

۷- جلوگیری از دیابت با خوردن سالاد زیاد 

می توانید انواع مختلف سالاد را قبل از غذای اصلی بخورید. حتی در رستوران و مهمانی هم سالاد بخورید. با مصرف سالاد به مقدار زیاد دیگر میلی به غذاهای چرب و نامناسب ندارید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از مجله اینترنتی زیگیل تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک