پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

ارتباط سلنیوم و درمان سرطان سالمندان

0

در این بخش از سایت زیگیل از برخی روش های کنترل و درمان سرطان سالمندان با شما صحبت می کنیم ..با ما همراه باشید :

 

 

 

توصیه های لازم جهت پیشگیری و درمان سرطان سالمندان :

 

 

آنتی اکسیدان ها با کاهش رادیکال های آزاد در بدن، در پیشگیری و درمان سرطان سالمندان نقش مهمی دارند. آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی از فعالیت بیش از حد رادیکالهای آزاد جلوگیری میکنند.

 

 

 

مواد آنتی اکسیدان عمدتاً شامل سلنیوم، کاروتنوئیدها، ویتامین C و ویتامین E هستند که مانع از آسیب سلولها و بافتها می شوند و میتوانند از بروز تغییرات بدخیم و روند درمان سرطان سالمندان موثر باشد

 

 

رژیم غذایی غنی از فیبر، در کاهش خطر انواع سرطان ها بخصوص سرطان روده و درمان سرطان سالمندان نقش دارد. فیبرها با افزایش سرعت انتقال مواد غذایی از روده بزرگ باعث میشوند باکتریهای روده فرصت کمتری برای تولید مواد سرطان زا از آنها داشته باشند و همچنین دیواره روده برای مدت طولانی در معرض مواد سرطان زا قرار نگیرد

 

 

فیبر، ترکیب شیمیایی مواد تولید شده توسط باکتریهای روده را تغییر و خاصیت سرطان زایی آنها را کاهش میدهد. فیبرها با باقی مانده اسیدهای صفراوی ترکیب شده و اثر آنها را خنثی می کنند.

 

 

سبزیجات خانواده کلم وگل کلم حاوی ترکیبات مغذی هستند که آنزیم های تخریب کننده مواد سرطان زا را فعال میکنند و به درمان سرطان سالمندان کمک میکند. این سبزیجات، سرعت عمل آنزیمهای سمزدا را در سطح ژنتی افزایش میدهند.

 

 

پیاز، سیر، تره مخصوصا به صورت خام، در کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و درمان سرطان سالمندان مؤثرند. مواد گوگردی موجود در این غذاها با آنزیمهای مؤثر در بروز سرطان برخورد و ساخت مواد سرطانزا را متوقف می کنند.

 

 

یک رژیم غذایی غنی از کلسیم، توانایی مبارزه با سلول های سرطانی مختلفی را از طریق جلوگیری از حمله موارد سرطان زا به آنها و درمان سرطان سالمندان دارد.

 

 

مهمترین منابع کلسیم؛ پنیر، شیر آجیل، ماهی ریشه و ساقه گیاهان، کدو، تخم مرغ، جودوسر، گندم، ارزن، میوه ها، ماهی، مرغ، گوشت، برنج، ذرت و سیب زمینی هستند.

 

 

سلنیوم؛ یک عنصر مهم برای مبارزه با سلولهای سرطانی و درمان سرطان سالمندان است، این عنصر مانع جذب فلزات سنگین مثل کادمیم، جیوه، نقره و تالیوم می شود و باعث حفاظت در برابر تشعشعات مغز و خنثی کردن رادیکال های آزاد میگردد. بیشترین مقدار سلنیوم در گوشت، غذاهای دریای، سبزیجات، آجیل و مغزها، غلات سبوس دار و کنسروها است.

 

 

البته مصرف بی رویه سلنیوم منجر به پوسیدگی دندان ها می شود.

 

 

ویتامین C؛ باعث تقویت سیستم ایمنی می شود و یکی از کارهای سیستم ایمنی مبارزه علیه سلولهای سرطانی و درمان سرطان سالمندان است و به عبارتی ویتامین C باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد می شود.

 

 

مهمترین منابع ویتامین C؛ مرکبات شامل لیموترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی، کیوی، جعفری، کلم، طالبی، فلفل سبز، انواع گوجهها، سبزیها خصوصاً سبزی های با برگهای سبز تیره، موز، آناناس، هندوانه و خربزه هستند.

 

 

ویتامین E؛ ویتامین E نیز سیستم ایمنی را تقویت می کند و وظیفه محافظت در برابر آلاینده های موجود در هوا را دارد. البته چون این ویتامین محلول در چربی است در مصرف آن احتیاط بیشتری لازم است زیرا در بدن ذخیره میشود. مهمترین منابع ویتامین E، آجیل و مغزها، زیتون، روغن زیتون، جوانه گندم، سویا، روغن سویا، روغن جوانه گندم، گردو، بادام، سبوس گندم و صدف خوراکی هستند.

 

 

بتا کاروتن؛ بتاکاروتن یک تقویت کننده برای سیستم ایمنی به حساب می آید و عمل خنثی کردن رادیکال های آزاد و درمان سرطان سالمندان را به عهده دارد. بتاکاروتن منابع مختلفی دارد از جمله جگر زرده تخم مرغ، سبزیجات، پرتقال، میوه ها و سبزیهای زردرنگ، کلم بروکلی و کلم بروکسل، هویج برگه زردآلو و…

 

 

آلفا کاروتن هم سبب خنثی کردن فعالیت رادیکال های آزاد می شود و به مقدار فراوان در هویج موجود است.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.