پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

مصرف زنجبیل در درمان کسالت صبحگاهی

0

اکثر بانوان در هنگام صبح احساس نوعی کسالت و تهوع را در خود دارند..این مطلب از سایت زیگیل به عارضه ی کسالت صبحگاهی و دلیل کسالت صبحگاهی و درمان آن اختصاص دارد..با ما همراه باشید

 

 

کسالت صبحگاهی به چه دلیل رخ می دهد :

بسیاری از بیماران باردار که به علت مشکلات دیگری به دکتر مراجعه میکنند از حالت تهوع نیز شاکی هستند. درمانهای طبیعی چندی برای این مشکل وجود دارند که تا حد زیادی باعث تسکین می شوند. بسیاری از زنان در اوائل دورهٔ بارداری تا حدودی دچار حالت تهوع می شوند. برخی از آنان فقط به هنگام برخاستن از خواب در صبح دچار این حالت می شوند (بنابراین اصطلاح « کسالت صبحگاهی » به آن اطلاق شده است)

 

اما بقیه در تمام طی روز دچار حالت تهوع می شوند. خوشبختانه علائم این حالت معمولا تا پایان اولین سه ماههٔ حاملگی خاتمه مییابد. اما در صورتی که به مورد شدیدی از حالت تهوع یا کسالت صبحگاهی دچار شده باشید، ممکن است دو ماه صبر کردن برای تسکین یافتن این وضع به اندازهٔ یک عمر به نظر رسد.

 

به هر حال حالت تهوع شدید و استفراغ، نباید مورد بی اعتنایی قرار گیرد. در صورتی که برای مدتی بیش از سه روز، به علت تهوع نتوانستید غذا بخورید، به پزشک خود مراجعه کنید. سه درمان ساده باعث تسکین حالت تهوع حاملگی یا کسالت صبحگاهی می شود.

 

 

درمان کسالت صبحگاهی در بانوان باردار:

اولین کاری که برای درمان کسالت صبحگاهی باید امتحان کنید و روشی است که به بسیاری از بیماران کمک کرده است، مصرف مکملهای غذایی ویتامین B۶ است. بسیاری از تحقیقات اخیر نشان داده است که ویتامین B۶ در تسکین حالت تھوع و استفراغ مراحل اولیهٔ بارداری مؤثر بوده است.

 

توجه داشته باشید که مصرف مکمل غذایی B۶ ممکن است بر شیردهی تأثیر بگذارد، بنابراین مصرف آن را پس از سه ماههٔ اول حاملگی توصیه نمی شود.

 

یکی دیگر از روش های درمان کسالت صبحگاهی، مصرف مکملهای غذایی زنجبیل است. سالهاست که مردم برای ناراحتیهای معده از زنجبیل استفاده می کنند. این ماده در حالت تهوع سفرهای دریایی نیز مؤثر است. زنجبیل به ویژه برای زنان باردار مناسب است زیرا هیچ یک از عوارض جنبی درمانیها دارویی را ندارد. میتوانید کپسولهای زنجبیل را از فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی تهیه کنید.

 

در طب سوزنی، نقاط فشاری خاصی روی مچ دست وجود دارد که «نیگوان» نامیده می شوند. این نقاط در سمت داخل مچ حدود سه انگشت به سمت آرنج قرار دارند و در پیشگیری از حالت تهوع به کار می روند.

 

اگر به طور دائم فشار شدیدی روی این نقاط وارد آورید، می توانید احساس تهوع را برطرف کنید. برخی افراد این شیوه را مؤثرتر از سایر شیوه ها میدانند و قطعاً امتحان کردن آن خالی از فایده نخواهد بود. میتوانید از «نوارهای کسالت دریایی» استفاده کنید که مچ بندهایی با خاصیت ارتجاعی هستند و با برآمدگیهای کوچکی که بر نقاط صحیح فشار وارد می کنند در هر شرایطی قابل استفاده اند.

 

برای درمان کسالت صبحگاهی ،میتوانید این مچ بندها را از فروشگاههای وسایل دریایی و برخی داروخانه ها و فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی تهیه کنید.

 

با چند تغییر رژیم غذایی می توانید حالت تهوع و کسالت صبحگاهی را تسکین دهید.

 

در درمان کسالت صبحگاهی از مصرف غذاهای چرب خودداری کنید. این غذاها سخت هضم می شوند و باعث ایجاد ناراحتیهای گوارشی می شوند.

 

سعی کنید معدهٔ خود را پر نگه دارید. (معدهٔ خالی در طی صبح و اواخر بعدازظهر باعث بدتر شدن علائم میشود.) طی روز چند وعدهٔ غذایی مختصر پروتئینی مصرف کنید زیرا پروتئین دیرتر هضم می شود.

 

کنار تختخواب خود مقداری بیسکویت قرار دهید تا به عنوان کمک غذا پیش از برخاستن از رختخواب میل کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.