پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

نسخه ی طبیعی برای کنترل آلرژی غذایی

0

در این مطلب از سایت زیگیل برای شما از عارضه شایع آلرژی غذایی صحبت می کنیم.. با ما همراه باشید

 

 

لیستی از غذاهای مستعد ایجاد آلرژی غذایی:

 

بذرها و میوه های مغزدار

بادام، فندق برزیلی، گردو، بلادر، شاه بلوط، فندق هندی، فندق، گردوی آمریکایی، پکان (گردوی.امریکایی مرکزی)، پسته، بذر کدوتنبلی، کنجد، بذر آفتابگردان، گردو

 

سبزیجات

کنگر فرنگی، مارچوبه، آووکادو، چغندر، گل کلم ایتالیایی (بروکولی)، کلم دلمه ای، کاهو، هویج، گل کلم، کرفسی، خیار، بادمجان، انواع سبزی خوردن، کلم، بامیه، زیتون، (انواع) پیاز، جعفری، زردک، (انواع) سیب زمینی، کدوتنبل، تربچه، ترب، اسفناج، (انواع) کدو، شلغم، شاهی آبی،

 

نوشیدنیها

آب معدنی، آب میوه های مجاز، آب گازدار.

 

میوه

سیب، زردآلو، موز”، انواع میوههای خانوادهٔ، توت فرنگی و تمشک، گیلاس، نارگیل، خرما، انجیر” (تازه)، انگور (سبز، قرمز”)، کیوی، انبه، میوههایی نظیر خربزه و هندوانه، شلیل، انبهٔ هندی (پاپایه)، هلو، گلابی، خرمالو، آناناس”، آلو، انار، آلو (خشک)”، ریواس، کشمش

 

روغنها

کاجیره، آفتابگردان، زیتون.

 

متفرقه
گل تاج خروس، گندم سیاه، نمک غیر یددار، جودوسر، غاز پای، برنج، سرکه.

 

محصولات لبنی

انواع نان، کره، آب نبات، پنیر، شیرینی، بستنی، گوشت خوراک، مارگارین، شیر، غذاهای فراوری شده، انواع سوپا.
محصولات تخم مرغ انواع کیک، انواع شیرینی، بستنی، ماکارونی، رشته فرنگی، مخلوط پنکیک، انواع شیرینی پای،انواع سس سالاد.

 

– محصولات گندم

انواع مایهٔ شیرینی، نان، آبنبات، غلات، شیرینی، بیسکویت شور(کراکر)، آب گوشت، گوشت i . .خوراک، غذاهای فراوری شده، انواع سس سالاد، انواع سوپا – محصولات ذرت

 

ژامبون، انواع نان، انواع ابنبات، غلات، چیپس ذرت، روغن ذرت، نشاسته ذرت، شربت ذرت، سس گوجهفرنگی، انواع شیرینی، کرهٔ بادام زمینی، ذرت بوداده.

 

محصولات قندی

انواع آبنبات، انواع شیرینی، عسل، سس گوجهفرنگی، شربت افرا، انواع سس سالاد، نوشیدنیهای غیرالکلی، سوکروز و دکستروز.

 

محصولات مرکبات

اسانس مرکبات، گریپ فروت، انواع لیمو، لیمو ترش ، آب پرتقال، نوشیدنیھای غیرالکلیا۔ شکلات و کولا ،آب نبات، غلات، انواع دسر، غذاهای سرپایی، نوشیدنیهای غیرالکلی.

 

افزودنیهای غذایی

اسانسها، انواع رنگها، مواد نگهدارنده از قبیل:، هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA)، هیدروکسی – تولوئن بوتیله (BAT)، مونو سدیم گلوتامات (MSG)، کارایا و سایر انواع صمغ، نیتریت، سولفیت.

 

نوشیدنیها کلیهٔ نوشیدنیهای الکلی، نوشیدنیهای کربن دار(گازدار)، قهوه، چای (بجز چایهای دارویی). محصولات دیگر

 

آسپارتام، انواع لوبیا، فلفل سیاه، غذاهای کنسرو شده، خردل، بادام زمینی، گوشتهای کنسرو شده و فراوری شده، ساخارین، نمک، محصولات سویا، ادویه ها، مخمر آبجو و مخمر نانوایی.

 

 

در صورتی که علائم آلرژی غذایی شما بر اثر غذاها ایجاد شده باشد، با رعایت رژیم حذفی قاعدتاً باید ظرف مدت هفت تا ده روز متوجه کاهش علائم آلرژی غذایی خود شوید.

 

برای مشخص کردن اینکه کدام غذاها برای شما مشکل افرین هستند باید در مرحلهٔ بعد، غذاها را یکی یکی امتحان کنید تا ببینید ایا به انها واکنش آلرژی غذایی نشان می دهید یا نه.

 

زمانی که شروع به بررسی تک تک غذاها می کنید باید فهرستی از جزئیات کامل غذاهای مصرفی تهیه کنید و به هر نوع علامتی که دچار می شوید توجه خاص مبذول کنید.

 

البته، این علائم آلرژی غذایی نشان خواهد داد که کدام غذای جدید ایجاد مشکل کرده است.

 

 

نسخهٔ طبیعی درمان آلرژی غذایی :

از انجا که درمانی برای واکنشهای غذایی وجود ندارد، حذف غذا یا ماده مشکل ساز ضروری است. یادداشت کردن فهرست کامل غذاهای مصرفی و پیروی از یک رژیم حذفی و سپس افزودن تدریجی و یک به یک غذاها به شکلی که در متن تشریح شد، مؤثرترین راه تعیین دقیق غذاهای آلرژی زاست.

 

زمانی که متوجه وجود ارتباطی میان یک غذای خاص و بروز یک علامت مشخص شدید، غذای مورد نظر را به مدت حداقل شش ماه از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

به علاوه: در صورتی که با رژیم حذفی و افزایش تدریجی و تک به تک غذاها، در تعیین دقیق واکنشهای غذایی توفیقی نیافتید، اما همچنان احساس کردید که علائم شما به غذا مربوط می شود، میتوانید با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا شما را در شناسایی دقیق آلرژی غذایی مشکل آفرین کمک کند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.