پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

درمان کمردرد بدون دارو در منزل

0

خیلی از افراد کمر درد دارند . این کمردرد میتواند به دلایل مختلف باشد . پیشنهاد میکنیم برای درمان کمردرد ابتدا روش های زیر را امتحان کنید . اگر درمان نشدید به سراغ دارو بروید . برخی از روش های درمان کمردرد عبارتند از :

درمان کمردرد با ماساژ

یکی از راههای درمان کمردرد ماساژ کمر است. اگر  از کمردرد مزمن رنج می برید سعی کنید بطور هفتگی بدنتان را ماساژ دهید ، بعد از  ۱۰ هفته  متوجه می شوید درد کمتری نسبت به افرادی که ماساژ انجام نداده اند دارید .

 درمان کمردرد با طب سوزنی

طب سوزنی یکی از راههای درمان کمردرد است . هیچ وقت از طب سوزنی نترسید . به این فکر کنید که دردتان کمتر می شود . در یک تحقیق مشخص شد که افرادی که درمان های طب سوزنی را دریافت می کنند بیشتر از افرادی که درمان های رایج دارند، کمردردشان بهبود می یابد .

درمان کمردرد با ورزش های قدرتی

یک ورزش برای درمان کمردرد اینست که کنار دیواری بایستید و پشتتان را به دیوار تکیه دهید. توجه داشته باشید که باید شانه ها به دیوار بخورند. آیا می توانید به مدت چند دقیقه در این وضعیت بمانید؟ اگر اینطور نیست، باید کمر و بالاتنه خود را قوی کنید.  این نرمش و ورزش  به درمان کمردرد کمک شایانی میکنند .

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

یکی از راههای حل مشکل کمردرد فیزیوتراپی است. به گزارش مجله اینترنتی زیگیل ،باید برای درمان کمردرد صبر داشته باشید . شروع فیزیوتراپی باید در مدت دو هفته از شروع کمردرد باشد تا ریسک نیاز به درمان های بعدی کاهش یابد و هزینه های کلی سلامت نیز کمتر شود.

درمان کمردرد با یوگا

یوگا یکی از ورزش های مفید برای کاهش درد کمر است . سعی کنید به طور مداوم در خانه ورزش های یوگا را انجام دهید . در یک تحقیق انگلیسی که در مجله پزشکی داخلی منتشر شد، افرادی که کمردرد داشتند و یک بار در هفته به مدت سه ماه کلاس یوگا می رفتند، بهبود بیشتری نسبت به افرادی که درمان های عادی مانند دارو یا فیزیوتراپی انجام می دادند، پیدا کردند. پس یوگا از همه روشها اهمیت بیشتری دارد .

 درمان کمردرد با حرکات کششی

برای درمان کمردرد باید حرکات کششی ونرمشی انجام بدهید. باید کاری کنید که استخوان های کمرتان نرم شود . همان تحقیق قبلی ثابت کرد که حرکات کششی به اندازه یوگا در درمان کمردرد مؤثر هستند. کلاس های ۵۲ دقیقه ای حرکات کششی شامل ۱۵ حرکت می شدند که همه عضلات مهم بدن را تمرین می دادند و بیشتر بر بالاتنه و پاها متمرکز بودند. بنابراین حرکات کششی را فراموش نکنید .خواص حنا چیست ؟

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات