پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

ضربان قلب و رابطه آن با تناسب اندام

0

اگر چه شرایط محیط زیست ما با فضانوردان متفاوت است اما نیاز به اجرای تمرینات در مورد هر دو گروه مشابه است. در هر حالت لازم است که تعداد معینی از فعالیتهای فیزیکی اضافی اجرا شوند تا فرد را سالم و تندرست نگاه دارند. متد مورد استفاده فضانوردان که برای اطمینان از برخورداری از تمرینات کافی صورت میگرفت، بر روی زمین نیز مؤثر بود.فضانوردان یا سایر افراد با تمرین کردن در سطح خاصی از سرعت کار ضربان قلب ، میتوانستند وضعیت بدنی خود را در سطح مطلوبی حفظ کنند. هرگونه تغییری در حالت فیزیکی که از یک روز به روز دیگر انجام میگرفت، بطور اتوماتیک می توانست قسمتی از بررسی ما بر روی تعیین مقدار کار فیزیکی که .باید انجام شود را تشکیل دهد هنگامی که خسته می شوید و یا احساس خوبی ندارید، ضربان قلب شما سریعتر می تواند به فشارها پاسخ دهد. حال هر چقدر که ضعیف تر باشید، برای افزایش ضربان قلب خویش کار کمتری نیازمند خواهد بود.

ضربان قلب

نحوه رسیدن به ضربان قلب مطلوب

در متدهای قدیمی فرد مجبور بود که تعداد معینی از کارها را در مدت زمان معینی انجام دهد و این مسئله نمی توانست به سیستم بدنی شما که در حین اجرای تمرینات بسر میبرد، کمک کند اما روش جدید بطور اتوماتیک می تواند ازکامپیوتر شما استفاده کرده و بدین ترتیب وضعیت جسمانی شما را جبران کند. روزهایی که از احساس خوبی برخوردار نیستید، برای اینکه بتوانید به سرعت مطلوب ضربان قلب خویش و یا سطح فعالیت فیزیولوژیکی، دست پیدا کنید به کار کمتری نیازمند خواهید بود. بنابراین اگر برنامه شما این است که به مدت ۵ دقیقه ضربان قلب خویش را در سرعت ۱۳۰ ضربه در دقیقه نگاه دارید، همواره با کوشش مشابهی برای اجرای آن تمرین مواجه خواهید بود. حال، اگر خسته باشید برای دستیابی به سطح تلاش مشابه، باید کار کمتری را انجام دهید. هنگامی که مسئله پرورش بدن رخ می دهد، باید برای ایجاد تلاش مشابه به انجام کار بیشتری دست بزنید. فرد غیر متخصصی، استفاده مشابهی از تلاش و کار بعمل می آورد اما یک فیزیولوژیست هرگز دست به انجام چنین عملی نمیزند. تلاش و کوشش، همان انرژی است که مصرف می کنید. در حالیکه کار، عمل فیزیکی است که تلاش و کوشش موجب ایجاد آن می شود.

میزان تلاش مورد نیاز

ضربان قلب

کار فیزیکی را میتوان با اندازه گیری نیرو و تغییر مکان، محاسبه کرد.تلاش و کوشش فیزیولوژیکی نیز عبارتست از عکس العمل انسان در حین انجام فعالیتهای فیزیکی که بنابر اعمال درونی او یعنی متابولیسم، تنفس و گردش خون، صورت میگیرد. هنگامی که سوار دوچرخه می شوید و پا می زنید، می توانم مقدار کار انجام شده از طرف شما را مشاهده کنم اما هرگز نمی دانم که برای موفقیت در انجام کار، چقدر تلاشی و کوشش بخرج می دهید.اگر دریک روز گرم به اجرای تمرینات بپردازید، بدن شما به ذخیره سازی گرما اقدام می کند و شما بر میزان تلاش خویش می افزائید تا بتوانید این گرما را از بدن دفع کنید و همچنان به اجرای تمرینات ادامه دهید. کامپیوتر داخلی شما به افزایش این نیاز می پردازد. بنابر این برای تثبیت سرعت مطلوب قلبی در یک روز گرم کمی از نظر فیزیکی موفقیت کسب می کنید اما باید یک تمرین مناسبب تناسب جسمانی را اجرا کنید. البته اجرای چنین تمرینی مشابه تمرین در یک روز سرد نیست. بخاطر بسپارید هنگامی که هیچ حمایتی از طرف قلبهای کمکی و ماهیچه های اسکلتی شما صورت نمیگیرد، قلب شما بتنهایی خون را در سراسر بدن به گردش در می آورد.

اهمیت تناسب اندام های داخلی

ضربان قلب

به گزارش مجله زیگیل اگر هدف شما این است که از ارگانیسمهای بهتر یعنی، قلب، ششها و عروق خونی بهتر و همچنین استخوانهای سخت تر و عضلات قوی تری برخوردار باشید که بتوانند بهتر عمل کنند، تمام حواس خود را بر روی بهتر شدن اعضاء فوق متمرکز خواهد کرد. بنابر این اصلاً توجه نمی کنید که استخوانها و عضلات شما، البته لازم به تذکر است که این مسئله در مورد ورزشکاران، متفاوت است.نکته مهم این است که از مکانیسم داخلی بهتر و بدنی که دارای کیفیت بهتری باشد، برخوردار باشید و بوسیله ان بتوانید روزهای توأم با نشاط و شادمانی سپری کنید.

منبع:http://www.zigil.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات