پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

گرسنگی و خطرات ناشی از تحمل آن

0

روزه گرفتن و تحمل گرسنگی یکی از روشهای بسیار مؤثر در کاهش وزن است بشرطی که بدن بتواند آن را تحمل کند. برخی از مردم می توانند به مدت ۱ یا ۲ روز فقط آب بنوشند و اصلاً به مصرف مواد خوراکی نپردازند، بدون اینکه در این میان آسیبی به بدن برسانند. در مورد برخی دیگر از افراد که سیستم متابولیکی ئیدروکربن حساس تری دارند اگر بیش از ۱۲ ساعت را بدون خوردن غذا و گرسنگی طی کنند حتماً با مشکلاتی مواجه خواهند شد. هدف از اجرای تمام برنامه هایی که فعالیت را با محدودیت در مصرف غذاها ترکیب می کنند، این است که چربی بدن را به عنوان غذا مورد مصرف قرار دهند. سلولهای چربی برای انجام فعالیتها، انرژی فراهم می کنند و در این مرحله به مصرف می رسند.

گرسنگی

تحمل گرسنگی مضر است یا مفید؟

تا زمانی که با کمبود مختصری در رژیم غذایی خویش مواجه هستید و یک رژیم غذایی متعادل را اجرا می کنید با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. اما اگر در این میان به حذف اجزا و عوامل اصلی غذایی بپردازید دچار دردسر خواهید شد. بعنوان مثال اگر مصرف ئیدروکربنها را قطع کنید بدن به منظور تأمین سوخت مورد نیاز از بافتهای خود استفاده می کند. در اینجا نه تنها از چربی بلکه از عضله و ذخائر خونی نیز استفاده می شود. اگر به مدت زمان طولانی در چنین رژیمی باقی بمانید حال دیگر ئیدروکربن را مصرف می کنید و شروع به مصرف چربی و پروتئین می نمائید. این عمل منجر به تولید حالت اسیدی در بدن می شود که تنها غیر طبیعی است بلکه به شما را وادار می کند که احساس بیماری و عدم راحتی بکنید.

مصرف پروتئین در رژیم ها

گرسنگی

به گزارش مجله زیگیل پروتئینها، توده های سازنده بدن هستند. چربی و ئیدروکربن هر دو قابل مصرف هستند اما پروتئین غیرقابل مصرف است. هر نوع رژیم غذایی که شما را وادار میکند پروتئین را به عنوان منبع اصلی انرژی در بدن فرا خوانید، در حقیقت بافت اصلی وجودی شما را نابود می کند. رژیم های غذایی که در آنها به مدت طولانی از مقدار کمی ئیدروکربن استفاده می شود، بدن را مجبور می کند که پروتئین برای تأمین سوخت بدن مورد مصرف قرار گیرد و به همین دلیل مضر استبدن همواره در متابولیسم خویش از ئیدروکربن، پروتئین و چربی استفاده میکند.متابولیسم، متشکل از دو قسمت است که عبارتند از: (Catabolism)کاتابولیسم و (Anablism) آنابولیسم

کاتابولیسم و آنابولیسم چیست؟

گرسنگی

کاتاپولیسم عبارتست از:تجزیه و استفاده از مواد و بافتهای موجود در بدن. این مرحله کاملاً طبیعی است و در تمام مدت با یک سرعت طبیعی به پیش می رود آنابولیسم عبارتست از:ساخت مداوم بافتهای بدن که با سرعت ثابتی صورت میگیرد. اگر شما در یک چرخه استوار تجزیه مواد و بافتهای بدن و ساخت آنها قرار بگیرید، باید بگوئیم که هر دو مرحله با یکدیگر متعادل می شوند و ترکیب بدنی شما در حالت یکنواختی باقی می ماند. شما میتوانید با کار زیاد و تحمل گرسنگی ، موجبات افزایش مراحل کاتاہولیسمی را فراهم آورید، اما نمی توانید مراحل آنابولیسمی را نیز به همان مقدار افزایش دهید. بجای آن، بدن در مصرف پروتئین غوطه ور می شود حتی اگر رژیم غذایی شما از نظر پروتئین، غنی باشد، تغذیه بیش از حد و استراحت طولانی نمی تواند به نحو قابل توجهی موجبات تسریع مراحل (آنابولیسمی) را فراهم آورد. بلکه آن دو تقریباً با سرعت مشابهی به پیش می روند. هدف ما این است که بدن را در حالت طبیعی خویش حفظ کنیم. چربی اضافی بدن، از مصرف غذای بسیار، خواب بسیار و عدم اجرای فعالیتهای فیزیکی کافی ناشی می شود. ما می خواهیم که مصرف مواد غذایی را کاهش دهیم و بر اجرای فعالیتهای بدن بیفزائیم بطوری که نسبت مناسبی با یکدیگر برقرار کنند و انجام یک هومو استاسیس (Homestasis) طبیعی یعنی تثبیت تعادل متابولیکی بدن را میسرتر سازند.

منبع:http://www.zigil.ir

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

آسان دنت فورکافی رایان درمان نرم افزار مطب برفانک کافه داران خرید رپورتاژ خرید بک لینک مسواک بین دندانی ارتودنسی متخصص ارتوپدی زانو دکتر مهدی شهرستانی دکتر حمید روشندل متخصص ارتوپد فیزیوتراپی تهران بهترین متخصص ایمپلنت در تهران دکتر مهرداد فتحیان ارتودنسی ارتودنسی نامرئی در تهران دکتر سامان فلاحی متخصص ایمپلنت فیزیوتراپی پیشرفته شمیم متخصص پروستات