پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

دستورالعمل هایی برای خودآرمیدگی و ریلکسیشن

0

محلی راحت برای خودآرمیدگی و نشستن و یا دراز کشیدن پیدا کنید. چند نفس عمیق و آرام بکشید.در حین تنفس، احساس کنید چگونه اکسیژن وارد شش های تان می شود و آهسته و با آرامش نفس بکشید. نفس های آهسته و عمیق، به خودتان بگوید. «نفس عمیق بکش… نگه دار… بیرون بده.» بگذارید ذهن تان استراحت کند. این لحظه مال شماست.ما در مجله اینترنتی زیگیل در مورد دستورالعمل هایی برای خودآرمیدگی و ریلکسیشن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تمامی افکار و نگرانی های خویش را کنار بگذارید. بعداً وقت زیادی وجود دارد که به آنها برسید. هر چیزی را که موجب حواسپرتی تان می شود فعلاً رها کنید. فقط به طور عمیق و آهسته نفس بکشید. به هنگامی که به نفس های آهسته و عمیق ادامه می دهید، به پاهایتان تمرکز کنید. ماهیچه های پاهایتان را یا با هم و یا هر دفعه یکی را سفت کنید. کشیدگی را چند ثانیه نگه داشته، سپس آزاد نمایید.

تمامی تنش را از ماهیچه هایتان بیرون کنید. به محض این که ماهیچه های پایتان شل شدند و وقتی که خون پاهایتان با آزادی بیشتر جریان پیدا می کنند، احساس گرمی خواهید کرد وقتی که به طور یک در میان منقبض کردن و شل نمودن ماهیچه های پایتان را انجام می دهید، خواهید توانست فرق بین ماهیچه های منقبض شده و شل شده را تشخیص دهید.

خودآرمیدگی

 

همه ما بیشتر روز ماهیچه هایمان در حال انقباض هستند بدون این که آن را درک کنیم.

این تمرین به شما کمک خواهد کرد که با بدن خودتان در تماس باشید تا بتوانید کنترل بهتر آن را یاد بگیرید. بعد از منقبض کردن و شل ساختن ماهیچه ها برای چندین بار، بگذارید پاهایتان کاملاً آرامش یابد. بگذارید تمامی تنش از ماهیچه هایتان خارج شود. بگذارید خون پاهایتان آزادانه جریان یابد. احساس کنید که پاهایتان گرمتر و خیلی راحت می شوند.

فرض کنید که پاهایتان در آب گرم مطبوع شناور هستند. آنها را به سختی احساس می کنید، چرا که انها خیلی راحت و سبک هستند. حال توجه خویش را به بازوها و دست ها متمرکز کنید. دست های خود را، یا با هم و یا تک تک، منقبض کنید. سپس بگذارید تا شل شوند. همان کار را با بازوها انجام دهید. سعی کنید بفهمید بین بازوها و دستهای منقبض شده و شل شده چه تفاوتی است.

بعد از چندین بار منقبض کردن و شل نمودن دست ها و بازوها، بگذارید تا تمامی فشردگی از آنها خارج شود. نگذارید تا دست ها و بازوها شل شوند. به محض این که تمامی تنش موجود در دست ها و ماهیچه های بازوهایتان را آزاد کردید، احساس خواهید کرد که خون آزادتر جریان پیدا می کند. دست ها و بازوهایتان احساس گرمی، آرمیدگی، و راحتی خواهند داشت.گویی که در آب گرم ملایم به حالت بی وزنی شناورند.

خودآرمیدگی

 

حال توجه خود را در خودآرمیدگی به گردن و شانه ها معطوف کنید.

شانه هایتان را بلند کنید و ماهیچهٔ شانه ها و گردن خویش را منقبض نماید. اگر این کار را به مدت طولانی انجام دهید خواهید دید که این کار به کمر درد و گرفتگی گردن خواهد انجامید. همین کار بعضی مواقع در طول روز وقتی که حالت تنش و گرفتگی می کنیم، بدون آن که به آن توجه داشته باشیم اتفاق می افتد.

ماهیچه های شانه ها و گردن خویش را آزاد کنید و ببینید چه تفاوت بین وقتی ماهیچه ها شل هستند و وقتی منقبض شده اند وجود دارد. چندین بار منقبض و شل کردن ماهیچه ها را آزمایش کنید تا بتوانید چگونگی تشخیص تنیدگی را بیاموزید.

یادگیری تشخیص انقباض ماهیچه ها مهارت مفیدی است، چرا که به شما میگوید چه موقع تمرین خودآرمیدگی خویش را به اجرا درآورید۔ حال تمامی تنش ماهیچه های گردن و شانه خود را آزاد کنید. به خودتان بگوید، «آرام باش… آرام باش.» احساس می کنید که ماهیچه های گردن وصورت و شانه ها متمرکز نموده اید، شاید به طور کامل پاها و بازوهایتان را فراموش کرده اید. پاها و بازوهایتان آن قدر آرام هستند که اصلا احساس نمی کنید آنها بخشی از اندام شما می باشند.

خودآرمیدگی

از وجودشان آگاهید، آن قدر آنها را شل می کنید که به کلی فراموششان می نماید. احساس سبکی و پرواز بر فراز ابر در آسمان می کنید. در ساحلی زیبا و آفتابی و گرم دراز کشیده اید. در کوهساران و در کنار آبشاری فرح بخشی استراحت می کنید. خودآرمیدگی مهارتی است که برای کسب آرامش، باید از آن استفاده کنید. نوبت شماست تا از درگیری های زندگی استراحتی به خودتان بدهید. نوبت شماست احساس آرامش کنید و بگذارید تا بدنتان کار معجزه آسای خویش را انجام دهد. قلبتان با آهنگ آرامی در حال کار است و خون سرشار از اکسیژن را به تمامی بدنتان تلمبه می زند.

می توانید در حالت آرمیدگی با استفاده از فرصت فکر کنید چگونه اعضای بدنتان، هر یک کار خود را انجام می دهد و ارزش مهارت آرام سازی را برای کسب حالت مثبت در خوتان در نماید. به آرامی و به طور عمیق نفس بکشید. وقتی که بر فراز ابر به طرف جایگاه دلخواه خود در حال پرواز هستید، بگذارید تمامی ماهیچه هایتان بیشتر و بیشتر آرامش یابند. لحظه ای با خودتان دور از همه چیز دیگر در این دنیا خلوت کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.