پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

تمرین تنفس صحیح برای ایجاد آرامش در زندگی

0

جهت استفاده از تمرین تنفس صحیح و برای پیشرفت سریعتان، ابتدا راه بینی تان را باز کنید (شستشوی بینی با محلول آب نمک) و بعد تمرینات تنفسی را خیلی دقیق، مرتب، مداوم و اصولی انجام دهید و تا پیشرفتی در مرحله اول نداشتید و برایتان عادی و راحت نشده به مرحلهٔ بعدی نروید.ما در مجله اینترنتی زیگیل در مورد تمرین تنفس صحیح برای ایجاد آرامش در زندگی بیشتر توضیح خواهیم داد.

هیچگاه با شکم پر تمرینات تنفسی را انجام ندهید، زیرا زیان آور است. سعی کنید کاملاً ریه ها و شکم خود را از هوا پر نکنید، بلکه مقداری مکان خالی برای ریه ها و شکم ضروری
می باشد. اگر بیش از حد ظرفیت ریه ها هوا داخل شود باعث ترکیدن کیسه های هوایی می گردد (در شش ها حدود ۶۰۰ میلیون کیسه هوایی وجود دارد که با ظرافت و کارآیی مخصوصی عمل تهویهٔ ریوی را انجام می دهند).

طریقهٔ تنفس صحیح:

 

تنفس صحیح

ابتدا با شست دست چپ، بینی طرف چپ را می گیرید و از بینی طرف راست تنفس می کنید و بعد از حبس نفس با شست دست راست، بینی طرف راست را می گیرید و از طریق بینی طرف چپ عمل بازدم را انجام می دهید، به اینصورت که دست راست روی بینی طرف راست باقی می ماند و از طریق بینی طرف چپ عمل دم را انجام می دهید و بعد از حبس نفس، شست دست راست را بر می دارید و با شست چپ روی طرف چپ سوراخ بینی می گذارید و بعد از طریق بینی طرف راست عمل بازدم را انجام می دهید و همینطور ادامه می دهید.

هر جلسه فقط ۲۰ بار تمرینات تنفسی را انجام دهید. شما می توانید روزانه چهار جلسه تمرینات تنفسی را انجام دهید، صبح، ظهر، قبل از شام و قبل از خواب.

 

مرحله مبتدی

نفس را چهار ثانیه به داخل ریه هایتان ببرید «دم» و آنرا به مدت شانزده ثانیه نگه دارید. ((حبس هوا)) بعد به آرامی آنرا یه مدت هشت ثانیه تخلیه کنید. « بازدم، اینکار باید خیلی راحت و بدون فشار به شش ها صورت گیرد (دم = ۴ ثانیه، حبس هوا = ۱۶ ثانیه، بازدم = ۸ ثانیه).

سعی کنید با شکم خود تنفس کنید، نه با قفسهٔ سینه. بعد از تمرین کردن مداوم در مدت یکسال، آن هم اگر این مرحله برایتان آسان شده باشد و خیلی راحت تمرینات تنفسی را انجام بدهید، به مرحلهٔ بعدی بروید.
تنفس صحیح

 

مرحله عالی برای تنفس صحیح

در این مرحله هم مثل مرحلهٔ مبتدی عمل کنید، فقط مدت زمان آن تغییر می کند و در نتیجه این مرحله سخت تر از مرحلهٔ مبتدی می شود. نفس را هشت ثانیه به داخل ریه هایتان ببرید «دم» و آنرا به مدت سی و دو ثانیه نگهداری «حبس هوا» بعد به آرامی آنرا به مدت شانزده ثانیه تخلیه کنید « بازدم».

اینکار باید خیلی راحت و بدون فشار به شش ها صورت گیرد (دم = ۸ ثانیه، حبس هوا = ۳۲ ثانیه، بازدم = ۱۶ ثانیه). لطفاً بعد از تمرین کردن مداوم در مدت چند سال آن هم اگر این مرحله برایتان آسان شده باشد و خیلی راحت تمرینات تنفسی را انجام بدهید، آن هم توسط یک استاد دانا به مرحله بعدی بروید.

مرحلهٔ حرفه ای

مثل مرحله های قبلی است و فقط زمان تغییر می کند و در نتیجه این مرحله جزء سخت ترین و خطرناکترین مراحل تنفس می باشد و حتماً باید زیر نظر استادی دانا و متبحر تمرین کنید و بدون نظر استاد دست به این مرحله از تمرین تنفسی نزنید.

نفس را شانزده ثانیه به داخل ریه هایتان ببرید «دم» و آنرا به مدت شصت و چهار ثانیه نگهدارید «حبس هوا» بعد به آرامی آن را به مدت سی و دو ثانیه تخلیه کنید و بازدم».

اینکار باید خیلی راحت و بدون فشار به شش ها صورت گیرد (دم = ۱۶ ثانیه، حبس هوا = ۶۴ ثانیه، بازدم = ۳۲ ثانیه). این مرحله بالاترین مرحلهٔ تنفسی «تمرینات تنفسی» می باشد، از این مرحله به بالا می باشد که انسان به درجات والای ماوراء الطبیعه می رسد، مخصوصاً پرواز جسم.

تنفس صحیح

* در موقع نماز خواندن اگر آهسته، عمیق و آرام تنفس کنید و با حالت ریلکس کامل نماز بخوانید و در خلاء کامل فکری به سر برید و همچنین تمرکز روی نماز تان داشته باشید، بهترین نوع نمازخواندن می باشد، در این حالت شما مستقیماً به عالم روشنایی متصل می شوید.

* بهترین مکان برای انجام تمرینات تنفسی (پرانا)، کوهستان،کنار آبشار، کنار رودخانهٔ درخت دار، کنار آب انبار، کنار قنات، دهانهٔ چاه آب، زیر زمین های حوض دار، اطاقهایی که بالایش بادگیر و وسطش حوض داشته باشد، کنار گل و گیاه و درخت که آب هم باشد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.