پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

غذاهاي ناسالم و فرایند شده چه ضررهای به بدن می رساند ؟

0

از مصرف غذاهاي ناسالم و فرآیند شده  خودداری نمایید .در این مطلب از مجله اینترنتی زیگیل درباره غذاهاي ناسالم صحبت میکنیم.

 

غذاهایی را که از آرد سفید یا شکر (قند) سفید تهیه شده باشد به تدریج از رژیم غذایی تان حذف کنید.

 

از مصرف غله هایی که کوبیده و پوست گرفته و بی خاصیت شده اند خودداری کنید، از خوراک هایی هم که به شکل های مختلف و با روش های گوناگون از این نوع آرد ها و دانه ها تهیه شده اند دوری کنید.

 

هر چند ممکن است آنها را با ویتامین ها و مواد شیمیایی مصنوعی نیز بهتر کرده باشند. (دانهٔ غلات را میتوانید از فروشندگان تهیه کنید و به هر شکل که بخواهید مصرف نمایید.)

 

بپرهیزید از غذاهاي ناسالم شامل

غذاهاي ناسالم

خوراکیهای تف داده، خوراکی های یخ زده، خوراکی های نمک زده. بپرهیزید از خوراکی های دست خورده، بی خاصیت و آغشته به مواد شیمیایی اگرچه خوش رنگ، خوشبو و خوشمزه هم شده باشد.

 

بپرهیزید از نوشیدن قهوه، چای، کولاها، الکل و شربت هایی که شکر یا نمک به آن زده باشند.

 

بپرهیزید از مصرف سبزی هایی که پر پخت شده باشند و از سوپ های غلیظی که نمک و آرد زیاد به آن اضافه کرده باشند. (در کشور ما – چنین غذایی را آش میگویند.)

اکنون شما به خوبی میدانید چه غذاهایی را باید مصرف کرد: این غذاها عبارتند از:

غذاهاي ناسالم

میوه های تازه، عصاره های تازه، انواع سالاد، سبزی های تازه به صورت خام یا نیم پز، پرونشین های گیاهی، گوشت ماهی، گوشت مرغ و اگر مایل باشید که گوشت قرمز مصرف کنید از ۲ یا ۳ بار در هفته تجاوز نکند و هفته ای یک یا دو روز فقط میوهٔ تازه باید صرف کنید.

 

اکنون شما به خوبی می دانید غذاهاي ناسالم کدامند و نباید مصرف کرد:

 

غذا های آماده شده بازاری، غذا هایی که به طور غلط تهیه شده و خاصیت ندارند و نوشابه های گازدار و شکر زده رنگارنگ .

 

حالا باید خودتان دست به کار شوید و غدا هایی را تهیه کنید که سالم باشند، پر خاصیت باشند و تنوع داشته باشند.

 

همراه با این غذاها یک یا دو روز در هفته باید که فقط میوه میل کنید.

 

از غذاهای مخلوط و سنگین پرهیز کنید. پرخوری نکنید، همیشه میانه روی را در نظر داشته باشید تا از سلامت بهتر برخوردار بمانید.

 

فقط موقعی غذا بخورید که گرسنه شده باشید نه آن که چون وقت غذا رسیده باشد پای سفره بنشینید و معده ای را که غذا نمیخواهد دوباره غذا بدهید.

 

غذایی که مصرف شده باید هضم و جذب شود، ورزش کنید، فعالیت کنید، نفس عمیق بکشید تا آنچه جذب شده است بسوزد و موادّ زاید غذا از بدن دفع شود.

 

اگر غذایتان را به خوبی انتخاب کنید لذت بیشتری خواهید برد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.