پورتال خبری, تفریحی, سبک زندگی, روانشناسی, سلامت, اخبار روز

حفظ سلامت بدن با مصرف مواد عذایی به میزان لازم

0

در این مطلب از مجله اینترنتی زیگیل درباره حفظ سلامت بدن و مصرف خوراکی ها صحبت می کنیم.

 

گیاه هایی نظیر سویا، برنج قهوه ای، انواع لوبیا، نخود، لپه نخود، عدس همهٔ این ها سرشار از پروتئین هستند و نیاز بدن به پروتئین را به خوبی بر اورده می کنند.

 

این دانگی ها معدن پروتئین هستند. یادآوری می کنیم که انواع لوبیا سرشار از پروتئین است و مقدار زیادی منیزیم هم دارد که برای سلامت بدن و به ویژه برای قلب بسیار اهمیت دارد.

 

اگر به گوشت علاقه دارید نباید بیش از هفته ای ۲ یا ۳ بار گوشت مصرف کنید. گوشت باعث تولید اسید اوریک در بدن می شود،

 

اوره تولید می کند چربی های شمایل شده و همچنین کلسترول خون را افزایش می دهد.

 

و همهٔ این مواد باعث انباشته مواد سمی در بدن می شوند.

 

بعضی روزها هم به جای آن که گوشت قرمز مصرف کنید از گوشت ماهی استفاده کنید، این نوع گوشت دارای پروتئین سبک تری است و چربی اشباع شدهٔ آن نیز کمتر است و به سلامت بدن کمک میکند ،

 

می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت جوجه مرغ یا بوقلمون استفاده کنید که مقدار اوره ناچیزی در بدن تولید میکند.

 

اگر گوشت مرغ سالم نیز مصرف کنید از گوشت قرمز بهتر است.

 

کاهش کلسترل مهم ترین قدم برای سلامت بدن

سلامت بدن

تخم مرغ را نباید بیش از چهار بار در هفته مصرف کرد. تخم مرغ یک منبع غذایی  سنگین است و کلسترول آن نیز بسیار زیاد است.

 

که این یک نوع چربی اشباع شده است و در زردهٔ تخم مرغ وجود دارد.

 

اگر میزان کلسترول خون شما از ۲۰۰ تجاوز کند بهتر است که تخم مرغ را از رژیم غذایی خودتان حذف کنید تا موقعی که میزان ان به ۱۸۰ یا کمتر از این کاهش یابد.

 

انواع پنیرها نیز جزو غذا های سنگین هستند، موقعی که پنیر مصرف می کنید باید اطمینان داشته باشید که مدتی از تولید و تهیهٔ آن گذشته باشد و فقط مقدار کمی پنیر مصرف کنید.

 

شیر و فرآورده های آن همگی جزو موادّ تولید کننده «اخلاط» هستند و بهتر است مصرف «لبنیات» و تخم مرغ را به کمترین مقدار ممکن برسانید و یا به طور کلی از مصرف انها خودداری کنید.

 

اگر خود را به صرف صبحانهٔ سنگین و نامناسب عادت داده اید برای ترک آن باید مقدار بیشتری میوه تازه مصرف کنید و به تدریج از مصرف غذاهای سنگین خودداری می شوند.

سلامت بدن

به نان سفید و انواع شیرینی ها و… علاقه دارید، بهتر است که هرچه زودتر مصرف این موادّ را ترک کنید چرا که این ها غذاهای سنگین، نامناسب،  دیرهضم و تولید کنندهٔ مواذ سمی خطرناک در بدن هستند و برای سلامت بدن مضر هستند.

 

این غذاها نمی توانند مواد لازم برای بدن را فراهم کنند.

 

به جای آن که روزی دو عدد تخم مرغ مصرف کنید اگر خودتان را عادت داده اید به جای آن روزی فقط یک عدد صرف کنید و در مدت کوتاهی خواهید توانست مصرف ان را تا هفته ای ۴ عدد کاهش بدهید.

 

خیساندهٔ آلو بخارا با آب داغ همراه با سبوس گندم و عسل و میوهٔ تازه یک صبحانه بسیار مناسب را تشکیل میدهد.

 

هرگاه بخواهید به خوبی می توانید خودتان را عادت بدهید که یک صبحانهٔ سبک و ساده میل کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.